پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ کارگاه «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» در مدرسه  علمیه آیت الله علم الهدی تهران

حوزه/ سردبیر خبرگزاری حوزه با بیان اینکه کادرسازی رسانه ای در مدارس علمیه از مهمترین اولویت های خبرگزاری حوزه است، گفت: اگر بخواهیم خروجی و کارکردهای حوزه های علمیه را به مردم اطلاع رسانی کنیم نیازمند تربیت نیروهای رسانه‌ای فعال از بین طلاب متدین و انقلابی حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حسن صدرایی عارف سردبیر و علی علیزاده دبیر استان‌های خبرگزاری رسمی حوزه، صبح امروز در محل مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی(ره) با حجت‌الاسلام والمسلمین وحید مرادزاده، مدیریت این مدرسه دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار آقای صدرایی عارف به ارائه گزارشی از فعالیت های رسانه‌ای خبرگزاری «حوزه» پرداخت و اظهار داشت: سیاست راهبردی خبرگزاری «حوزه» ارتباط مستمر با مدارس علمیه، گروه های تبلیغی، مساجد و همه عزیزانی است که در کسوت روحانیت در حال خدمت رسانی به اسلام و انقلاب هستند.

وی افزود: ما معتقدیم خبرگزاری حوزه صرفاً انعکاس دهنده اخبار مرکز مدیریت نیست و این ظرفیت رسانه‌ای باید در اختیار همه اقشار روحانیت باشد. در همین راستا و به دنبال ارتباط گسترده با بدنه طلاب و مبلغان حوزوی آمار مخاطبین خبرگزاری حوزه در صفحات فضای مجازی رشد دو برابری داشته است.

صدرایی عارف با بیان اینکه کادرسازی رسانه‌ای در مدارس علمیه یکی از مهمترین اولویت‌های خبرگزاری حوزه است، گفت: اگر بخواهیم خروجی و کارکردهای حوزه های علمیه را به مردم اطلاع رسانی کنیم نیازمند تربیت نیروهای رسانه‌ای فعال از بین طلاب هستیم.

غربت زدایی رسانه ای از چهره حوزه و نهاد روحانیت

علی علیزاده، دبیر استان ها خبرگزاری رسمی حوزه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های مدارس علمیه سراسر کشور، اطلاع رسانی فراگیر از فعالیت های حوزه و روحانیت را ضروری خواند و تصریح کرد: خبرگزاری حوزه به دنبال غربت زدایی رسانه ای از چهره حوزه و نهاد روحانیت است و در این راستا اقدامات بسیار ارزشمندی داشته است.

وی، معرفی مدارس علمیه را یکی از فعالیت های خبرگزاری حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون گزارش های تولیدی خوبی از مدارس علمیه سراسر کشور در رسانه رسمی حوزه منتشر شده است و ان شاءالله این مهم با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

لزوم آگاهی مردم از فعالیت های حوزه و روحانیت

 حجت الاسلام والمسلمین وحید مرادزاده، مدیر مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی تهران نیز با تقدیر از زحمات و فعالیت های رسانه‌ای خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: خبرگزاری رسمی حوزه رسالت سنگینی در تربیت و کادر سازی رسانه‌ای طلاب در مدارس علمیه بر عهده دارد.

وی افزود: مدیران حوزه های علمیه باید اهتمام جدی به رسانه و فضای مجازی داشته باشند و با درک اهمیت رسانه، اطلاع رسانی قویّ از کارکردها و انواع خدمات مختلفی که توسط روحانیت به مردم و جامعه ارائه می شود، داشته باشند تا عموم مردم از فعالیت‌های حوزه آگاهی یابند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha