پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید نمایندگان حرم امام حسین(ع) از کلیساهای قبطی وکلدانی بغداد

حوزه/ گروهی به نمایندگی از آستان مقدس حسینی از کلیسای قبطیان و کلیسای کلدانی بغداد بازدید و با اسقف مینا اورشلیمی رئیس کلیسای قبطی و پدر ریان رئیس کلیسای کلدانی دیدار کردند تا از آنها به خاطر هدایایی که در ماه شوال گذشته به آستان مقدس حسینی تقدیم کردند تشکر کنند .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی به نمایندگی از آستان مقدس حسینی از کلیسی قبطیان و کلیسای کلدانی بغداد بازدید و با اسقف مینا اورشلیمی دیدار رئیس کلیسای قبطی و پدر ریان رئیس کلیسای کلدانی دیدار کردند تا از آنها به خاطر هدایایی که در ماه شوال گذشته به آستان مقدس حسینی تقدیم کرده تشکر کردند.

پدر مینا اورشلیمی رئیس کلیسای قبطی در این دیدار از گروه اعزامی آستان مقدس حسینی تشکر کرد و افزود: این دیدارها مایه خوشحالی ما و گامی برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز به شمار می رود و البته رویه حرم امام حسین(ع) همواره این گونه بوده همچنان که امام حسین علیه السلام نیز امام تمام بشریت است و مخصوص شیعیان نیست.

وی افزود: ادیان و مذاهب باید با هم ارتباط داشته باشند تا همه به افتخار آشنایی با امام حسین(ع) و زیارت ایشان نائل شوند و با خدمات عمرانی و فرهنگی آستان مقدس حسینی آشنا شوند.

در این دیدار پدر اورشلیمی دو نشان ویژه کلیسای قبطی و قبطیان عراق را به گروه میهمان هدیه کرد و در پایان گروه کربلایی از بخش های مختلف کلیسای قبطیان بغداد بازدید کردند.

پس از آن نیز از کلیسای کلدانی مارکوریس در بغداد بازدید و با سید ریان رئیس این کلیسا دیدار کردند.

اسقف ریان در این دیدار به اشاره به اهمیت این دیدارها میان ادیان مختلف تاکید کرد: دیدار و ارتباط ادیان و مذاهب موجب استمرار روابط انسانی است و ما از گروه کربلایی سلام و درود ما را به آستان مقدس امام حسین(ع) برسانند و امیدواریم این دیدارها و روابط همچنان ادامه داشته باشد.

وی در مورد کنفرانس آثار کهن عراق که به تازگی توسط آستان مقدس حسینی برگزار شد گفت: این کنفرانس بر اساس مبانی صحیح علمی و اداری برگزار شد و هدف از آن حمایت از آثار و تمدن عراق در برابر تروریست های نادان بود که کینه انسان و بشریت را در دل دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha