پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار اندیشمندان مسلمان انگلیس با مسئولین کنگره مقابله با تکفیر در قم

حوزه/ جمعی از ائمه جماعات و مسئولین مراکز اسلامی انگلیس که به ایران سفر کرده اند با حضور در مدسه علمیه امام کاظم(ع) قم با مسئولین کنگره مقابله با جریان های افراطی و تکفیری دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» جمعی از ائمه جماعات و مسئولین مراکز اسلامی انگلیس که به ایران سفر کرده اند با حضور در مدسه علمیه امام کاظم(ع) قم با مسئولین کنگره مقابله با جریان های افراطی و تکفیری دیدار کردند.

در این دیدار حجج اسلام والمسلمین زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه و خوشخو، معاون بین الملل کنگره مقابله با جریان های افراطی و تکفیری به ارائه توضیحاتی درباره اهمیت وحدت اسلامی و  همچنین مقابله با افراطی گری در جهان اسلام پرداختند.

حجت الاسلام خوشخو در این نشست برای برگزاری همایش مقابله با جریان تکفیری در انگلیس اعلام آمادگی کرد.

معاون بین الملل کنگره مقابله با جریان های افراطی و تکفیری همچنین از ائمه جماعات انگلیس دعوت کرد تا مقالات خود را برای انتشار به این دبیرخانه بفرستند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از سفر مسئولین کنگره مقابله با جریان های افراطی و تکفیری به هندوستان پرداخت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین زمانی در سخنانی به معرفی کلی حوزه های علمیه پرداخت و گفت: حوزه علمیه به نحوی یک دانشگاه و پژوهشگاه علوم اسلامی غیردولتی است و همه عالمان دین در این حوزه علمیه دانش آموخته می شوند.

وی با بیان اینکه شریعت اسلامی همه آنچه بشریت به آن نیاز دارد را در خود دارد، گفت: 10 نوع از علوم اسلامی مانند عقاید، فقه، تاریخ، رجال، عرفان و ... در این حوزه تدریس می شود وبالغ بر 140 تخصص در علوم اسلامی در حوزه وجود دارد.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه به معرفی برخی مفسران برجسته حوزه پرداخت و گفت: یکی از این افراد حضرت آیت الله مکارم شیرازی هستند که این مدرسه ای  که در آن حضور داریم یکی از مدارس تحت اشراف ایشان است؛ آیت الله مکارم 250 تالیف دارند و با عمر بیش از 90 سال از من و شما فعال تر است.

 * مانند درس تفسیر آیت الله جوادی آملی در دنیا نیست

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: یکی دیگر از مفسران برجسته آیت الله العظمی جوادی آملی هستند که از چند دهه قبل به تفسیر قرآن به صورت روزانه مشغول هستند ولی هنوز این تفسیر به پایان نرسیده است. شیوه ایشان تفسیر قرآن به قرآن است و در درس‌شان حدود هزار دانش پژوه شرکت می کنند که شاید مانند آن در دنیا نباشد.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه تصریح کرد: یکی دیگر از مفسران برجسته قرآن در حوزه های علمیه آیت الله  العظمی سبحانی هستند.

وی سپس به بیان ویژگی های متمایز شریعت اسلامی پرداخت و گفت: اسلام کامل ترین شریعت در میان شریعت های الهی و غیرالهی است. البته ما مسیحیت و یهودیت را هم الهی می دانیم ولی اسلام کامل ترین است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی یادآور شد: ویژگی دیگر اسلام جامعیت آن است که به تمام نیاز های بشری پاسخ داده است و می توانیم بهترین نظام های تربیتی، اقتصادی و اجتماعی از قرآن استخراج کنیم.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه با بیان اینکه جهانی بودن ویژگی دیگر این شریعت آسمانی است گفت: این دین به هیچ قوم، زمان و منطقه ای محدود نبوده و در نهایت همه به اسلام ایمان خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه مصون بودن قرآن از تحریف از دیگر ویژگی های اختصاصی این دین است اظهارداشت: در هیچ یک از نسخه های قرآن در تمام کتابخانه های جهان اختلافی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: اتحاد و تقریب مذاهب دیگر ویژگی اسلام است. این اتحاد ابتدا میان مذاهب اسلامی سپس ادیان الهی و بعد از آن در میان تمام شریت است.

وی در پایان گفت: اسلام دین محبت است نه قتل، افراطی گری و تکفیر. البته اگر کسی به ما تجاز کند از خود دفاع می کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha