جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعلام وحدت شیعیان پاکستان در سالگرد شهادت علامه حسن ترابی

حوزه/ در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت علامه حسن ترابی، شمار زیادی از علمای شیعه و نمایندگانی از احزاب و گروه‌های شیعیان حضور داشتند و بر ضرورت وحدت‌ علیه دشمنان اسلام تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در مراسم یازدهمین سالگرد شهادت علامه حسن ترابی، رهبران شیعه پاکستان اعلام وحدت کردند. در همایش یادبودی که به مناسبت یازدهمین سالگرد شهادت علامه ترابی، روحانی نامدار و برجسته  از شورای علمای شیعه در شهر کراچی پاکستان برگزار شد، رهبران و اعضای احزاب و گروه‌های اسلامی شیعه شرکت داشته و بر لزوم وحدت میان مردم تاکید کردند.

این برنامه به میزبانی خانواده علامه ترابی برگزار شده بود و در آن علمای شیعه از جمله حجت الاسلام ساجد علی نقوی از شورای علمای شیعه، حجت الاسلام امین شهیدی از امت وحیدی، احمد اقبال رضوی از مجلس وحدت مسلمانان،  حجت الاسلام عباس کمیلی از سوی اتحاد جعفری، حجت الاسلام میرزا یوسف حسین، امامان جماعت نماز جمعه مسجد نور ایمان و اسدالله بوتو نماینده سابق جماعت اسلامی، حجت الاسلام ناصر تقوی و شخصیت های دیگر شرکت داشته و صحبت کردند.

شرکت کنندگان در این همایش به علامه ترابی و دیگر شهدای شیعه ادای احترام کرده، آنان را فرزندان باوفای پاکستان اعلام کردند و با محکوم سازی تروریسم، به مبارزه با تروریسم تکفیری، کوته فکری و تعصب تاکید نمودند.

اسدالله بوتو گفت: علامه ترابی تنها یک شهید شیعه محسوب نمی‌شود، بلکه به تمامی امت اسلامی در پاکستان تعلق دارد، زیرا ایشان نماد حقیقی وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی در پاکستان بود.

دیگر سخنرانان نیز اقدامات علامه ترابی را برای ایجاد وحدت میان مسلمانان تحسین کرده و گفتند: ایشان همیشه تلاش داشت پاکستان را از افراط‌گرایی پاک نمایند و در نهایت نیز جان خود را فدای اسلام و مسلمانان کرد.

همایش یادبود بزرگداشت این روحانی شهید از آن جهت ویژه بود که در آن رهبران احزاب و گروه‌های شیعه قدرتمندانه وحدت خود را به دشمنان اعلام کردند.

لازم به ذکر است علامه حسن ترابی، امام جمعه شهر کراچی پاکستان از شخصیت‌های برجسته مذهبی و سیاسی پاکستان بود که 11 سال پیش، پس از اقامه نماز جمعه و شرکت مردم کراچی در تظاهرات محکومیت حملات ددمنشانه اسرائیل به لبنان و فلسطین، هنگام مراجعه به منزل به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha