جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهرا احمدی‌ پور

حوزه/ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی از ظرفیت های مغفول مانده در قم در زمینه توسعه گردشگری، توجه به بحث سبک زندگی علما و روحانیون در این شهر مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، زهرا احمدی‌پور پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: یکی از امور بسیار مهم در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی و تحقق آن، توجه به امور فرهنگی و گفتمان سازی در این باره است.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به این که سبک زندگی علما و روحانیت معظم یکی از جاذبه های مورد علاقه مردم است ما باید کاری کنیم که افراد بیشتری علاقه مند به سفر به قم و بهره گیری از همین جاذبه ها شوند.

معاون رئیس جمهور همچنین با بیان این که قم ظرفیت بسیار زیادی در زمینه توسعه گردشگری مذهبی دارد، گفت: علاوه بر اماکن مذهبی می بایست از ظرفیت اماکن متعدد تاریخی در این جهت استفاده کرد و باید مسئولان و نهادها با هم در این خصوص تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به این که زیارت محور و شاخص مهم گردشگری در استان قم به شمار می رود، افزود: آنچه مهم است این که باید از نقطه آغاز که پارکینگ های ورودی شهر است برای زائر و گردشگر علاقه مندی ایجاد شود ، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد باید ضعف‌ها مشخص و با معرفی جذابیت‌ها فرصت‌های گردشگری را به خوبی فراهم کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha