یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
گردشگری اسلامی

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: بی شک توسعه گردشگری مذهبی به تحول در اقتصاد قم کمک قابل توجهی می کند

حسن مالکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: البته تحقق این مساله مستلزم همکاری و تعامل همه ارگان ها و سازمان های دخیل در قم است تا به تدریج زیرساخت های گردشگری مذهبی در قم تقویت یافته و توسعه پیدا کند.

وی با بیان این که ما باید ظرفیت های ویژه شهر و استان قم را در عرصه ملی و بین المللی به درستی بشناسانیم، گفت: متاسفانه هنوز ابعاد مهمی از شهر مقدس قم به خصوص در زمینه های گردشگری مذهبی و حتی درمانی معرفی نشده است که لازم است رسانه های جمعی و به خصوص رسانه ملی در استان نیز در این باره قدم های بیشتر و بهتری بردارد.

این عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین بیان داشت: در این میان، یکی از راه های مهم در معرفی شهرها این است که یک روز را به نام یک شهر در تقویم قرار دهند تا بهانه‌ای برای انجام برنامه‌های گردشگری و فرهنگی خواهد شد که در این همین خصوص با تصویب شورای اسلامی شهر قم مقرر شد که پیشنهاد انجام این کار همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم به شورای فرهنگ عمومی استان قم ارایه شود.

وی افزود: پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی استان این طرح به شورای فرهنگ عمومی کشور ارایه می شود که پس از تصویب نهایی در این شورا، یک روز به عنوان روز قم در تقویم رسمی کشور ثبت و درج می شود.

۳۱۳/۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha