جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد امام تهران وارد فهرست فوق العاده ترین آثار معماری کتاب گردشگری شد

حوزه/ رئیس انجمن صنفی مجتمع های گردشگری استان قم گفت: در حال حاضر تقویت و توسعه گردشگری مذهبی به اشتغالزایی نسل جوان کمک قابل توجهی می کند

سید جواد جلالی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ابراز داشت: شهرهای مذهبی همچون قم و مشهد دارای پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه توریسم و گردشگری مذهبی هستند و باید مسئولان زمینه بهره برداری مناسب از این ظرفیت های را به خوبی فراهم کنند.

وی افزود: استان قم به عنوان دیار کریمه اهل بیت(ع) و با وجود مسجد مقدس جمکران و امامزادگان و بقاع متبرکه یک استان خاص در این عرصه است که اگر ما بتوانیم شرایط اسکان مسافران و زایران را هر چه بهتر در قم فراهم کنیم قطعاً این مساله باعث رونق اشتغالزایی در قم می شود.

جلالی نژاد همچنین ادامه داد: در کنار تقویت زیرساخت های گردشگری مذهبی باید به بحث صنایع دستی نیز توجه ویژه کرد؛ چرا که اگر به این بخش توجه لازم صورت گرفته و حمایت به عمل آید، زمینه ایجاد شغل برای جوانان بیکار فراهم می شود.

وی با بیان این که مسئولان استان باید زمینه تقویت فعالیت های مرتبط با گردشگری مذهبی را در قم فراهم کنند، بیان داشت: حمایت از صنایع دستی همچنین می‌تواند یکی از عواملی باشد که به افزایش مدت زمان اقامت مسافران در قم کمک کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha