جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد صادق کوشکی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: امروز ما باید از طریق ابزارهای رسانه ای چون سینما و تلویزیون، نسل جوان کشور را با جنایات منافقین و خیانت های آن ها به درستی آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد صادق کوشکی، عصر امروز طی سخنانی در نشست تخصصی بررسی بازنمایی چهره گروهک منافقین در سریال های سیما که به همت اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، با اشاره به کمبود شدید آثار سینمایی و تلویزیونی که به طور جدی به بحث منافقین و جنایات آن ها در کشور ما بپردازد، ابراز داشت: شاید در حوزه سینما بتوان به طور شاخص به دو اثر ماجرای نیمروز و نیز سیانور اشاره کرد که این ها هم در سال های اخیر تولید شده و به نمایش درآمده اند و در تلویزیون نیز سه سریال معروف جلیل سامان یعنی نفس، ارمغان تاریکی و پروانه به روی آنتن رفته است که آثار ارزشمندی به شمار می روند.

وی افزود: به هر حال این حق مردم است که تاریخ، هویت و گذشته خود را به آن ها نشان دهیم و به خصوص در رابطه با نسل جوانی که آن وقایع و سال های پرالتهاب را ندیده، این مهم را به سرانجام برسانیم.

این تحلیلگر مسادل رسانه ای همچنین با بیان این که رسالت مهم سینما و به طور کلی در دنیای فعلی، ساختن آینده است، گفت: در حال حاضر آمریکا در حالی که تاریخ و عقبه ای به آن معنا ندارد؛ اما با هالیوود خود به دنبال تاریخ سازی و ملت سازی برای خود است تا بگوید که من عقبه ای دارم و بر این اساس برای آینده خود برنامه ریزی می کنم.

وی با اشاره به تاکید خاص آموزه های دینی ما مبنی بر لزوم عبرت گیری از تاریخ و وقایع آن اظهار داشت: یکی از روش های مهم آشنایی مخاطب با گذشته تاریخی خود، ساخت سریال در کنار تولید مستند است که از این دو ابزار باید بیش از این ها در کشور ما به ویژه در زمینه بازنمایی وقایع و حقایق مرتبط با منافقین استفاده شود.

کوشکی گفت: اساساً یک هنرمند و فعال رسانه ای وظیفه انسانی دارد که خوبی و بدی ، حق و باطل ، زشتی و زیبایی را به مخاطب خود نشان دهد و یکی از بسترهای مهم نشان دادن این مسایل در عرصه تلویزیون و سینما، ساخت آثاری درباره منافقین است که بار دراماتیک و تاریخی بسیار بالایی دارد.

وی اضافه کرد: این مساله به خاطر آن است که قصه و حوادث مرتبط با منافقین و جنایاتی که آن ها خلق کردند ، دارای ظرفیت انسانی و ضد انسانی خاصی است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha