پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه خراسان با ارائه پیشنهاد تشکیل مدرسه یا حلقه معرفتی مشترک میان حوزه و رسانه ها، گفت: این اقدام می تواند علاوه بر اولویت بندی مسائل، محتوا و شکل و شیوه مناسب برای ارائه پیام های دینی به جامعه را تامین کند و کار سازمانی و نظام یافته ای ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، پیش از ظهر امروز در نشست مشترک حوزه علمیه خراسان با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای خراسان رضوی، در آستانه روز خبرنگار با اشاره به منویات و فرمایش مقام معظم رهبری درباره پاسخگویی حوزه علمیه به جامعه، نظام و جهان، گفت: پاسخگویی حوزه انقلابی با ویژگی اندیشه و عمل ضرورت دارد که در همین راستا باید این نهاد به جامعه بیشتر از پیش شناسانده شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: باید فعالیت های انبوهی که در بخش مذهبی و پاسخگویی به جامعه انجام می شود، اطلاع رسانی شود.

وی به فعالیت های بسیار انبوه و مطلوب در حوزه دین در مرکز صدا و سیمای خراسان رضوی اشاره و ابراز کرد: برای اینکه دین جایگاه خود را به صورت یک نظام همه جانبه در اجتماع تقویت کند، چند مولفه تاثیرگذار باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی افزود: تقسیم کردن مسائل به دینی و غیر دینی با نگاه به تاثیر و مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم آن درست است اما به هر حال دین در همه امور زندگی حاضر است و یک نظم و نظام را پیشنهاد می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر ادامه تعامل و انجام امور جاری رسانه ای، با ارائه پیشنهاد ایجاد مدرسه یا حلقه معرفتی مشترک میان حوزه و رسانه ها، یادآور شد: این اقدام می تواند علاوه بر اولویت بندی مسائل، محتوا و شکل و شیوه مناسب برای ارائه پیام های دینی به جامعه را تامین کند و کار سازمانی و نظام یافته ای ارائه دهد.

وی با بیان اینکه مدیریت این حلقه معرفتی با ویژگی های عالم، فاضل، انقلابی، بصیر، مدیر و مدیر نیاز دارد، نظام سازی را امری مهم دانست و گفت: نظام سازی یعنی کارها به صورت پراکنده انجام نشود و به طور جمعی و با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم که در واقع عمل به آیه وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا (آل عمران/103) است.

وی با بیان اینکه بزرگترین عرصه اعتصام و چنگ زدن به ریسمان الهی در زمینه دین، فرهنگ و اندیشه است، عیارسنجی جامع و کامل، اولویت بندی، مشخص شدن رویکرد و هدف و شکل مناسب را نتیجه کار مشترک عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اینکه تربیت و معرفی کارشناسان مورد نظر برای رسانه ملی با نظام سازی انجام می شود، این امر را گامی نو دانست که می تواند با همکاری حوزه علمیه و رسانه ها به ویژه صدا و سیما از استان خراسان رضوی آغاز شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha