سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
محسن نصرپور-مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی

حوزه/ مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، حضور و معرفی کارشناسان حوزوی در برنامه های دینی رسانه ملی و استانی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محسن نصرپور، پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان حوزه علمیه خراسان با مدیران صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، در محل این مرکز، با اشاره به تلاش جدی حوزه خراسان برای تحقق منویات مقام معظم  رهبری به ویژه بعد از حکم ایشان، ابراز امیدواری کرد: این کانون مهم شیعه در حوزه های نظری و عملی، روز به روز پویاتر شود.

وی با بیان اینکه جایگاه روحانیت با دین گره خورده و معتقدیم باید در همه حوزه ها حضور داشته باشند، گفت: وجود روحانیت آگاه، به روز و شایسته در ارتقای کیفی برنامه های رسانه می تواند موثر باشد و از سوی دیگر در صورت عملکرد خوب رسانه جایگاه روحانیت تقویت می یابد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه تقویت جایگاه روحانیت و افزایش اعتماد به رسانه، رسالتی دو سویه است، ابراز کرد: باید این شان را در همه امور حفظ و تقویت کرد و رسانه ملی و استانی ماموریت دارد روحانیت و حوزه های علمیه را در جایگاه ارشادی و معنوی خود به جامعه نشان دهد.

نصرپور به انتخاب کارشناسان برجسته و فاضل با کمک و مشاوره حوزه علمیه برای رسانه اشاره کرد و آشنایی به مسائل روز و حساسیت ها و امور اجتماعی جامعه را برای این کارشناسان مهم خواند.

وی از حوزه علمیه خراسان خواست نسبت به عرصه های اخلاقی، اعتقادی، خانواده، جوان، سیاسی و ... به صورت تخصصی در رسانه استانی حضور یابد.

نصرپور با تاکید بر اهمیت توجه به سبک زندگی، حوزه نظریه پردازی دینی، قرآن در سطوح گوناگون، جریان شناسی ضد دین، الگوی های دینی، هدایت به سایر ظرفیت های دینی و... را خواستار شد.

وی، چهار محور «دین»، «اخلاق»، «امید» و «آگاهی» را ماموریتی مهم خواند و گفت: معاد، آموزش نماز و تاثیر آن، تقلید و بیان ضرورت عمل و دستیابی به احکام شرعی، پاسخ به احکام شرعی و عفاف و حجاب از جمله مواردی است که حوزه علمیه می تواند به رسانه کمک کند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ابراز کرد: طبق دریافت آماری درباره اعتقاد به محبت اهل بیت(ع) و باور دینی، بیشتر جوانان نسبت به این امر اهتمام و ارادت دارند.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان که ابتدا از بخش های مختلف صداو سیمای خراسان رضوی بازدید کرد، روز خبرنگار را به فعالان عرصه رسانه تبریک گفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha