پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/دوره تربیت مربی عفاف و حجاب با هدف ارتقای علمی و مهارتي خواهران مبلغه و بومی سازی تبلیغ حجاب در سطح کشور از سوی مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این دوره با عنوان طلایه داران عفاف و با هدف ارتقای علمی و مهارتي خواهران مبلغه و بومی سازی تبلیغ حجاب در سطح کشور برگزار می شود.

متمرکز کار کردن در عرصه عفاف و حجاب با استدلال و منطق با توجه به حجم عظیم فعالیت‌های دشمن در این حوزه و نیاز جدی دبیرستان‌ها، دانشگاهها و سایر مراکز فرهنگی و عمومی به وجود و حضور مبلغان آموزش دیده و آگاه از مهم‌ترین دلایل برگزاری این دوره است.

از اهداف این دوره می توان به: ضرورت گسترش فعالیت‌های عالمانه، هوشمندانه و هنرمندانه در زمینه ترویج عفاف و حجاب و خلأ موجود در بین نیرو‌های فعال در این عرصه در سراسر کشور، آموزش و ایجاد انگیزه در میان فعالان فرهنگی و مؤسسات دارای مجوز سازمان تبلیغات اسلامی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه عفاف و حجاب، بومی سازی ترویج عفاف و حجاب در استان‌های مختلف کشور، پربار کردن فعالیت‌های تبلیغی با استفاده از محصولات فرهنگی معرفی شده و ترویج سبک زندگی اسلامی در میان آحاد جامعه و گسترش گفتمان سازی در این زمینه اشاره کرد.

شرکت کنندگان در این دوره از خدماتی مانند: اهدای دائرة‌المعارف حريم ريحانه و برگزاري دوره مقدماتي غيرحضوري و آزمون پيش‌نياز، برگزاري آزمون پايان دوره و صدور گواهی و همچنین دریافت بسته فرهنگی برخوردار می شوند.

گفتنی است این دوره در قالب ۵ كارگاه محتوايي؛ نقش عفاف و حجاب در حفظ جایگاه و کرامت زن، بررسي شخصيت‌هاي الگوساز جبهه معارض در حیازدایی کودکان و نوجوانان و بررسی و آسیب شناسی مدل های جدید پوشش اسلامی در حوزه عفاف و حجاب، حجاب آزادی یا اجبار و بررسي شبهات حجاب و دو کارگاه مهارت افزایی و عملی؛ بررسی ویژگی های یک فعالیت فرهنگی باموضوع حجاب و آشنایی با فنون تبلیغ حجاب برگزار می شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه ثبت نام و شرکت در این دوره می توانند به پایگاه اطلاع رسانی بلاغ مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha