جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهاجریان

حوزه/ امام جمعه طبس با تاکید بر این که تساوی زن و مرد در غرب صرفاً شعار تبلیغاتی است، گفت: جهان بینی غربی ها کاملا غلط و مردود است و آنها صرفا شعار تساوی حقوق بشر را سر می دهند، ولی در عمل اصلا این نکته برای آنان فاقد اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم درگفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: دهه  کرامت متعلق به ولادت 2 اسوه کرامت و شرافت است، که از اول ذی قعده  مصادف با تولد حضرت معصومه(س) شروع و تا یازدهم ذی قعده ولادت علی بن موسی الرضا(ع) ادامه دارد.

امام جمعه طبس با بیان این که  روزتولد حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز"دختر" نامگذاری شده است،خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور بسیاری از افراد، اسلام به زنان و دختران، اهمیت بسیار زیادی داده است و زنان و دختران  جامعه ما باید بزرگترین الگوی آنان، حضرت زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) باشد.

استفاده ابزاری غرب از زنان

حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان مقدم ضمن اشاره به این که اگر چه غربی ها، شعار مساوی بودن نژادها و جنسیت خصوصا سیاه و سفید و مرد و زن را  سر داده اند، ولی در عمل به کشتن سیاه پوستان و استفاده ابزاری از زن در جامعه مبادرت می ورزد، ابراز کرد: مهمترین  دلیل این  کار آن است که در غرب و قسمتی از شرق، جهان بینی درستی وجود نداشته و انسان را آنچنان که باید و شاید نشناخته اند و تنها به بُعد جسمانی وی توجه داشته اند.

وی، جهان بینی اسلام را یک جهان بینی جامع و کامل دانست و یادآور شد: جهان بینی غربی ها کاملا غلط  و مردود است و آنها صرفا شعار تساوی حقوق بشر را سر می دهند، ولی در عمل اصلا این نکته برای آنان فاقد اهمیت است.

امام جمعه شهرستان طبس، جهان بینی غرب و اروپا را در آن دانست که انسان تک بُعدی است و اذعان داشت: متاسفانه همه روزه شاهد ظلم بیش از پیش این ممالک به زنان ودختران هستیم که نمونه آن استفاده شهوانی از زنان در جامعه است.

 

حجاب راز کرامت زن در جامعه اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین مهاجرایان مقدم ضمن اشاره به این که از دیدگاه اسلام و سخنان پیامبر(ص)، تفاوتی به لحاظ مسائل حقوقی و معنوی بین زنان و مردان وجود ندارد، اذعان داشت: تنها تفاوت زن و مرد مربوط به  مسائل جسمانی این دو است به عنوان مثال زنان نمی توانند به دلیل شرایط خاصشان (مانند: احساس محبت، لطافت و ...) پست هایی همچون قضاوت، مرجع تقلید و...، را به دلیل شرایط سخت و فشارهای روحی و روانی داشته باشند که اینها درواقع خدمت به زن و رعایت حقوق وی است.

وی با اشاره به اینکه وجود زنان همانند گوهری زیبا در جامعه اسلامی لطیف و حساس است، ادامه داد: حجاب و عفاف که به زن بیشتر از مرد نسبت به رعایت آن تاکید شده است، تنها به جهت حفظ کرامت و زیبایی وی است، چرا که حجاب از دیدگاه اسلام به منظور مصونیت است نه محدودیت.

امام جمعه طبس با بیان این که حوزه های علمیه و طلاب تاکنون نقش بسیار خوبی در جهت کرامت انسانی داشته اند، متذکر شد: حفظ اسلام و انتقال راستین آن به مردم ازجمله مهمترین اقدامات این عزیزان بوده است.

وی درپایان با اشاره به این نکته که مردم اطاعت پذیری بالایی از طلاب  و مبلغین امور دینی داشته و دارند، گفت: آنان بایستی به صورت منطقی و عقلایی جایگاه زنان را به خودشان تبیین نموده و در انتقال ارزشها و معارف دینی و نشر آن در جامعه،بیش از پیش کوشا باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha