پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر حسن بنیانیان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه میزان استفاده از انگیزه‌های درونی و ابزارهای بیرونی برای رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی در مقاطع زمانی مختلف متفاوت است تأکید کرد: باید برای ترویج و حفظ حجاب بر فرهنگ‌سازی بنیادین در جامعه اسلامی تکیه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، دکتر حسن بنیانیان، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی «خانواده، عفاف و حجاب اسلامی» ویژه طلاب و مبلغان خراسان شمالی، اظهار داشت: ايجاد اعتقاد، افزايش آگاهي و ايجاد تمايل مهم‌ترین اصول كار فرهنگي در عرصه عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه در انجام كار فرهنگي به دالاني از محبت بين مجموعه‌های فرهنگي و مخاطبين نياز است، افزود: بخش مهمي از عدم پيشرفت فعالیت‌ها در عرصه حجاب و عفاف مربوط به ضعف سليقه و ضعف روش در انجام اين امر است.

بنیانیان تصریح کرد: شناخت محيط زيست فرهنگي كه عبارت است از آگاهي هدفمند منطبق بر شرايط اجتماعي و فرهنگي و سياسي و اقتصادي مورد پذيرش جامعه است از ضرورت‌های تلاش در عرصه عفاف و حجاب است.

وی، دانش و اطلاعات عميق مربي، اشراف بر شرايط روحي و رواني متربي و تأکید بر جلسات پژوهش محور، به‌گونه‌ای كه مخاطب مأموريت فعالیت‌های علمي و اجتماعي دراین‌باره داده شود را از ملزومات ترويج ارزش‌های ديني در بين جوانان و نوجوانان برشمرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین رفتار مديران در مجموعه‌ها، کسبه‌های عرصه صنعت و تجارت، اساتيد دانشگاه را از دیگر مؤلفه‌ها و ملزومات ترویج ارزش‌های دینی در جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل بسیار مهمی علیه تلاش‌هایی که در راستای توسعه عفاف و حجاب می‌شود، در جریان است، گفت: رسانه‌های مدرن، فضای مجازی، جهانی‌سازی و تهاجم فرهنگی ازجمله این عوامل هستند.

بنیانیان با بیان اینکه در امر ترویج عفاف و حجاب باید عمده فعالیت دستگاه‌های فرهنگی روی فعالیت‌های آگاهانه تربیت و فرهنگ‌سازی متمرکز شود، گفت: بهره‌گیری از انگیزه‌های درونی افراد مانند باورهای دینی، فطرت و عشق، جهت ترویج عفاف و حجاب مؤثرتر است.

گفتنی است، کارگاه آموزشی یک‌روزه با عنوان «خانواده، عفاف و حجاب اسلامی» با مشارکت مبلغان، طلاب و مسئولان فرهنگی، از سوی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، در سالن اجتماعات کمیته امداد استان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha