جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب

حوزه / قنبری با اشاره به این که نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف از وظایف خطیر روحانیون است، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل موثر در اشاعه و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نقش عالمانه مبلغان دینی و فعالان فرهنگی در ارتقای دانش و بینش جامعه است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، خانم قنبری، ظهر امروز در همایش طلایه داران حجاب که در مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر، با همکاری اداره بهزیستی این شهرستان برگزار شد، با بیان این که حجاب و عفاف زینت و ارزش واقعی زن است، گفت: فرهنگ سازی درباره حجاب و عفاف باید از نهاد خانواده شروع شود .

وی با بیان این که دشمنان اسلام هر روز بیشتر از قبل مساله حجاب و عفاف را مورد تهاجم و هدف قرار  می دهند، افزود: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید بانوان نسبت به پیامدهای بدحجابی و خطرات و آسیب های آن آگاه باشند تا فرهنگسازی درباره حجاب صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر با اشاره به این که نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف از وظایف خطیر روحانیون است، خاطر نشان کرد: یکی از عوامل موثر در اشاعه و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، نقش عالمانه مبلغان دینی و فعالان فرهنگی در ارتقای دانش و بینش جامعه است .

 قنبری با اشاره به این که شعار «حجاب، عامل تحکیم خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی» باید در سرلوحه اصول برنامه های فرهنگ سازی حجاب قرار گیرد، گفت: این شعار باید به عنوان شعاری محوری و شاخص با ارائه برنامه های با محتوا برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی دستورالعمل قرار گیرد .

وی، برنامه ریزی دقیق و هدفمند را مهمترین راه در موفقیت اجرای برنامه های حجاب و عفاف در جامعه دانست و افزود: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز باید با انجام رسالت دقیق خود نسبت به پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه بد حجابی وظایف و رسالت های خود را به نحو احسن ایفا نمایند .

برپایه این گزارش در پایان این همایش با اهدای بسته های فرهنگی و برخی از اقلام حجاب در بین حاضرین نسبت به رعایت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha