پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت:حوزه های علمیه نقش مشاوره ای در آموزش و پرورش ایفا می نمایند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ حجت الاسلام سید علی موسوی ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان لرستان که در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد، با اشاره به این که امروز مبلغان یاریگر برنامه های تربیتی آموزش و پرورش هستند، بیان داشت: مبلغان بعنوان مشاوران دینی و فرهنگی پاسخگوی شبهات و سوالات دانش اموزان در مقاطع مختلف هستند و این حضور ارزشمند می تواند آموزش و پرورش را در تحقق برنامه های تربیتی و دینی یاریگر باشد .

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید با دقت تمام در گزینش و به کارگیری افراد اهل علم و تبلیغ دقت نظر داشته باشد، خاطر نشان کرد: اگر مبلغان توانمند و دارای فن بیان و تبلیغ در مدارس حضور یابند، اثر بخشی برنامه تبلیغ دین ارتقاء خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به این که آموزش و پرورش از شالوده های اصلی ساختار شخصیت افراد است، گفت: این نهاد باید با اخلاص و دلسوزی در راستای تهذیب و تعلیم دانش آموزان قدم بردارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که حوزه های علمیه نقش مشاوره ای را در آموزش و پرورش ایفا می نمایند، گفت: روانکاوی دانش آموزان نسبت به مسائل دینی، اعتقادی و اخلاقی توسط مبلغان در مدارس ضرورت دارد که باید به این مهم توجه شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت مطلوب و اثرگذار حوزه علمیه خواهران استان لرستان در حوزه تبلیغ دینی در جامعه بیان داشت: قریب به 2 هزار نفر در مدارس علمیه خواهران استان لرستان در سطوح 2 و 3 حوزه به تحصیل مشغول هستند که امروز مدرسه علمیه خواهران شهرستان دورود از مدارس علمیه فعال در حوزه های تحصیلی و تبلیغی است. 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha