شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز عید سعید فطر

حوزه/ بر اساس بررسی‌های کارشناسی کسانی که دچار لغزش شده و از مسیر حق جدا شده‌اند، افرادی بوده‌اند که به این مهم بی‌توجه بوده و نماز را سبک شمرده‌اند؛ از این‌رو هرچقدر به نماز توجه کنیم به همان میزان آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ما کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: اقامه فریضه نماز از عوامل کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در جامعه است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی کسانی که دچار لغزش شده و از مسیر حق جدا شده‌اند، افرادی بوده‌اند که به این مهم بی‌توجه بوده و نماز را سبک شمرده‌اند؛ از این‌رو هرچقدر به نماز توجه کنیم به همان میزان آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ما کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه نماز ستون دین و نخستین موضوعی است که مورد سؤال واقع می‌شود و در صورت پذیرفته شدن آن، دیگر اعمال انسان مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: به همین دلیل باید تلاش شود نماز اول وقت در مساجد بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در آیات و روایت بسیار زیادی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت تأکید شده است و همواره نیز این موضوع موردتوجه بوده است که کار نباید مانعی برای تأخیر در برپایی نماز باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد خاطرنشان کرد: نماز بهترین وسیله ارتباطی انسان با خداوند متعال است و در توصیف جمال نماز علاوه بر روشنایی‌بخش بر جان پیامبر(ص) به‌عنوان سایه روسفیدی اهل ایمان، طهارت روح عموم مردمان نیز از آن یاد شده است بلکه نماز بازدارنده گناه، عصیان و پوشاننده خطا و اشتباه دانسته‌اند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha