پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: روحانیون در اجرای برنامه های اجتماعی جلوتر هستند؛ چراکه ارتباط مستقیم با مردم دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی صبح امروزدر دیدار با روحانیون مستقر در روستاهای استان به اهمیت موضوعات فرهنگی در جامعه اشاره و گفت: روحانیون در اجرای برنامه های اجتماعی ده ها قدم از سایر افرد جلوتر هستند؛ چراکه ارتباط مستقیم با مردم دارند.

وی افزود: در حال حاضر روحانیون مستقر و طرح هجرت در بسیاری از روستاها و نقاط مختلف استان حضور داشته که می توان از این ظرفیت برای اجرای برنامه ها در حوزه مسائل اجتماعی استفاده کرد.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد:  استقرار روحانی در مناطق محروم و روستایی در مناسبت های مختلف یکی از برنامه های کاری تبلیغات اسلامی در استان به شمار می رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت های در اختیار در حوزه مساجد را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: مساجد پایگاهی ویژه برای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی است و در همین راستا علیرغم وجود مدیریت های متعدد، اداره تبلیغات اسلامی استان تلاش می کند با برنامه ریزی و هماهنگی های زمینه برای بهره برداری از ظرفیت های مساجد در استان فراهم شود.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: خوشبختانه میزان اشتیاق مردم  استان قزوین و دیگر روستا برای مشارکت در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی بالاست و در همین راستا باید تلاش شود تا برنامه ها و فعالیت های مختلف با مشارکت خود آنها اجرایی شود که در نهایت این مهم میزان تاثیرگذاری فعالیت های فرهنگی را افزایش داده و میزان حضور مردم در این گونه فعالیت ها نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین بیان داشت: هدف دشمن نفوذ و از بین بردن بنیان خانواده‌هاست و اگر در خیابان قدم بزنیم می‌بینیم که تا حدودی به هدف خود رسیده اند.

وی اظهار کرد: امروز دنیا به پیشگیری های اجتماعی روی آورده است؛  چراکه این موضوع با کمترین هزینه بیشترین تأثیرگذاری در جامعه را به دنبال دارد.

حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به اینکه لازم دانستیم تا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت حوزه و مبلغان استفاده کنیم، عنوان کرد: مأموریت ما در این عرصه آن است تا مبلغان توانمند را شناسایی نموده و با ارائه آموزش‌های لازم و حمایت‌های مورد نیاز، زمینه اعزام و حضور آنها را در مناطق فراهم آوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha