شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام موینی

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: مشکلات جامعه امروز به خاطر دوری از قرآن است واگر با قرآن مانوس باشیم، بداخلاقی ها وآسیب های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می کند، پس باید برای نشر و ترویج آموزه های قرآنی در جامعه تلاش نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی موینی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولین هیات امنای دارالقرآن شهرستان محمدیه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزارشد، به اهمیت ترویج آموزه های قرآن در جامعه ودر این اوقات فراغت تحصیلی نوجوانان وجوانان اشاره کرد و گفت: باید زمینه انس با قرآن را در همه افراد جامعه به ویژه جوانان و کودکان فراهم کرد.

وی ادامه داد:  حرکت جهان اسلام به ویژه حکومت های اسلامی در مسیر عمل به قرآن کریم زمینه ساز پیشرفت مسلمانان است. اگر مسلمانان جهان در محور قرآنی حرکت می کردند و به ویژه حکومت های اسلامی به عمل به قرآن باور داشتند، وضعیت مسلمانان در جهان بهتر از مقطع کنونی بود.

امام جمعه شهرستان محمدیه خاطرنشان کرد: صداقت، دیانت و خوبی ها روح فضای قرآنی است؛ باید پا را از قرائت و تلاوت قرآن فراتر نهاد و حتی نباید تنها به فهم قرآن بسنده کرد ، چرا که شایسته است محیط کار و رفتار ما در جامعه نیز رنگ و بوی قرآنی به خود گیرد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  انسان‌ها با در اختیار داشتن آیات قرآن در سینه و قلب خود دارای خیر و برکات زیادی می‌شوند؛ باید گفت که خداوند خیر کثیری به اساتید، حافظان، قاریان ومسئولان قرآنی کشورعطاء کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی تصریح کرد: اهل قرآن کسانی هستند که خداوند آنان را انتخاب کرده تا در مسیر سعادت و تعالی قرآن گام بردارند، در واقع هر کسی به میزان تلاش و کوششی که در زمینه قرآن انجام می‌دهد، پاداش می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان محمدیه بیان داشت: خداوند در قرآن کریم به چهار علم قرآنی اشاره کرده است که می‌فرمایند، انسان‌هایی که عرفان نسبت به قرآن پیدا کنند، این که چه نعمت‌هایی در اختیار دارند، خداوند از آنان چه می‌خواهد و چه چیزهایی از دین خارج است، به حقیقت معنای کلام و وحی کلام الهی دست می‌یابند.

وی افزود:  مسئولان قرآنی کشور و خیران قرآنی می توانند در مسیر قرآن گام‌های سازنده‌ای را بردارند، بنابراین لازم است تا خیرات و نذورات قرآنی در مسیر فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و نهادهای مردمی هدایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به لزوم سرمایه‌گذاری در حیطه قرآن کریم اشاره نمود و تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا عموم مردم بالاخص جامعه قرآنی در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی همچون کلاس‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی حضور یابند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha