جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 422754
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
قاسم زاده

حوزه/ مسئول اداره زیرساخت و امنیت دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان گفت: سرورهای این حوزه به علت راه اندازی سامانه‌های جدید و توسعه آنها جهت افزایش سرعت ارائه خدمات به طلاب ارتقا یافت.

مهندس قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با اعلام این خبر گفت: سرورهای حوزه علمیه خراسان به علت راه اندازی سامانه‌های جدید و توسعه آنها جهت افزایش سرعت ارائه خدمات به طلاب این حوزه، ارتقا یافت.

مسئول اداره زیرساخت و امنیت دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: این ار تقا در سه حوزه نرم افزاری و سخت افزاری و امنیت شبکه صورت گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: با اقدامات صورت گرفته بستر مناسبی برای راه اندازی سامانه های بیشتر ویژه طلاب این حوزه در آینده فراهم شده است.

مسئول اداره زیرساخت و امنیت دفتر فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان در رابطه با ویروس باج افزارها به ویژه آنچه در ماه اخیر در کشور وجود داشت، تصریح کرد: علیرغم اینکه تعدادی از سازمان‌ها به این ویروس آلوده شدند، با توجه به پیش بینی‌های قبلی صورت گرفته توسط متخصصان امنیت حوزه علمیه خراسان هیچ گونه آسیبی به تجهیزات این مرکز وارد نشده است. البته راهکارها برای مقابله هر چه بهتر با اینگونه تهدیدها در بروز رسانی اخیر اجرا شده است.

قاسم زاده در رابطه با باج افزارها به کاربران، پیشنهاد کرد: با توجه به توسعه روز افزون باج افزارها در جهان حتما می‌بایست سیستم‌ها مجهز به آنتی ویروس بوده و همه سیستم عامل‌ها بروز رسانی شوند؛ در غیر این صورت احتمال آلوده شدن به این ویروس‌ها زیاد و بازیابی اطلاعات کار بسیار دشواری خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha