شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعادتی

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: باید کتابخانه جامع حوزوی در این استان برای رفع نیازهای علمی طلاب، روحانیان، اساتید و فضلای حوزه علمیه استان تأسیس شود.

حجت‌الاسلام سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به‌ضرورت توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و تأسیس کتابخانه جامع حوزوی در استان، اظهار داشت: برای توسعه فضاهای کتابخانه‌ای حوزه علمیه استان نیازمند ورود و حمایت خیّران هستیم.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید کتابخانه جامع حوزوی در خراسان شمالی برای رفع نیازهای علمی طلاب، روحانیان، اساتید و فضلای حوزه علمیه استان تأسیس شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکلی که در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای حوزه علمیه استان وجود دارد کمبود اعتبار است، گفت: اکنون تمامی مسئولان حوزه در بجنورد و مشهد پیگیر این موضوع هستند؛ اما اگر خیران استان در این زمینه ما را یاری کنند به‌طور یقین کتابخانه جامع حوزوی در استان بهتر و سریع‌تر تأسیس می‌شود.

مدیر مدرسه آیت‌الله حکیم شیروان اظهار داشت: تأسیس کتابخانه جامع حوزه علمیه استان در پی ارسال نامه‌ای در ابتدای امسال خطاب به آیت‌الله عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان برای استفاده بیشتر طلاب و روحانیان در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام سعادتی تصریح کرد: با تأسیس و تجهیز کتابخانه جامع حوزوی در استان می‌توانیم ذخیره‌ای ارزشمند از کتاب‌ها و نشریات تخصصی و مقالات علمی و نرم‌افزارهای پژوهشی را برای استفاده طلاب، روحانیان، اساتید و فضلای حوزه علمیه استان فراهم کنیم.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آمار کتاب‌های موجود در مدارس علمیه استان، اظهار داشت: آمار کتاب‌های موجود در مدارس علمیه استان 50 هزار جلد کتاب است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha