پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قاسم متقی نیا

حوزه/ امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به این که حوزه انقلابی، حوزه ای از لحاظ علمی و اخلاقی سرآمد است، گفت: حوزه انقلابی احیا کننده فقه سنتی و جواهری است .

حجت الاسلام قاسم متقی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که حوزه انقلابی مروج و تبیین کننده آموزه های قرآنی و مکتب اهل بیت (ع) است، گفت: حوزه انقلابی پاسدار و حافظ آموزه های قرآن ، مکتب تشیع و مروج دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی است .

وی با اشاره به این که حضرت امام خمینی (ره) فرموده اند حوزه انقلابی احیا کننده فقه سنتی و جواهری است، ادامه داد: حوزه انقلابی باید تواما این دو فقه را در جامعه احیاء و ترویج نماید .

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به این که حوزه انقلابی، حوزه ای از لحاظ علمی و اخلاقی سرآمد است، خاطر نشان کرد:حوزه انقلابی باید پاسخگوی نیازهای زمان باشد و با دارا بودن فقه پویا به نیازهای جامعه در زمان و مکان های مختلف پاسخ باشد .

حجت الاسلام متقی نیا با بیان این که شناخت زمان و تاثیرپذیری عنصر زمان و مکان برای تبیین و ترویج اهداف اسلام و انقلاب از دیگر ویژگی های حوزه انقلابی است، گفت: حوزه انقلابی باید با پژوهش های علمی و کارآمد به نیازهای اصلی و به روز جامعه پاسخ دهد .

وی با تاکید بر این که دشمن شناسی و تبری از ویژگی های حوزه انقلابی است، یادآور شد: حوزه انقلابی باید در مقابل ترفندها ،توطئه ها و اقدامات دشمن بایستد و با اهداف و برنامه های منسجم و هدفمند، در مقابل نقشه های شوم دشمن بیدار و آگاه باشد .

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه تربیت مدیر جهادی از دیگر ویژگی های حوزه انقلابی است، خاطر نشان کرد: باورمندی و باورسازی به کارجهادی از دیگر وظایف حوزه های علمیه است که باید برای تربیت مدیران مهذب،انقلابی و جهادی در حوزه مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام متقی نیا در پایان با اشاره به این که حوزه برای تربیت مدیر جهادی باید با فراهم ساختن زیرساخت های لازم در این رابطه همت خود را به کارگیرد، گفت: دست اندرکاران حوزه، اساتید و طلاب باید برای به ثمر نشستن اهداف حوزه انقلابی در جامعه همت خود را مضاعف کنند.

انتهای پیام 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha