پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غلامرضا شاه جعفری - معاون تهذیب حوزه علمیه تهران

حوزه/ دبیر شورای بسیج اساتید حوزه علمیه تهران از آغاز همایش بسیج اساتید حوزه علمیه این استان در مشهد مقدس خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین شاه جعفری جانشین فرمانده بسیج اساتید حوزه تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اشاره به ضرورت برگزاری همایش بسیج اساتید تهران در مشهد مقدس، اظهار داشت: حوزه تهران چهارمین استانی است که بسیج اساتید را راه اندازی کرد؛ پیش از تهران نیز حوزه علمیه قم، اصفهان و مشهد اقدام به تشکیل و راه اندازی بسیج اساتید کرده بودند.

دبیر شورای بسیج اساتید حوزه تهران ادامه داد: برای ارتقاء روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تشکیل بسیج اساتید حوزه تهران ضرورت داشت؛ از این رو با حکم نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران، شورای بسیج اساتید به فرماندهی حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تشکیل و راه اندازی شد.

حجت الاسلام شاه جعفری افزود: در همین راستا اولین همایش مجمع بسیج اساتید حوزه تهران در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: این همایش با هدف تبیین و بصیرت افزایی برای اساتید محترم بسیجی برگزار می شود تا ضمن این که خودشان از فضای داخلی و بین المللی مطلع می شوند، بتوانند در انقلابی ماندن حوزه های علمیه نقش موثر خود را ایفا کنند و تحلیل درست را از وقایع، به طلاب عزیز ارائه بدهند.

جانشین فرمانده بسیج اساتید حوزه تهران با بیان این که پایه و رکن نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مبانی فکری حوزه علمیه است، گفت: بر این اساس اگر حوزه علمیه انقلابی نباشد و طلبه انقلابی تربیت نکند، در این صورت نظام اسلامی دچار انحرافاتی خواهد شد. بنا بر این حوزه علمیه که قاعده و اساس نظام اسلامی متکی به آن است باید انقلابی باشد و انقلابی بماند.

وی در پایان با بیان این که دشمن شناسی یکی از مولفه های اصلی بصیرت برای بسیج اساتید است، تصریح کرد: اگر می خواهیم حوزه های علمیه انقلابی بمانند، ابتدا باید اساتید حوزه خود انقلابی باشند و ضمن مطلع بودن از ترفندهای دشمن، دشمن شناس خوبی هم باشد، تا در کنار تدریس علوم دینی به طلاب، نسبت به آگاهی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... آنان اقدام نمایند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha