جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام تحریری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه با اشاره به رسالت های حوزه های علمیه، گفت: توقعی که مقام معظم رهبری از حوزه دارند، تربیت طلاب انقلابی است تا در عرصه های گوناگون تبلیغی و ارکان مهم و اجرایی نظام اسلامی حضور داشته و خدمتگزار مردم و انقلاب و نظام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر تحریری، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه تولیت مدرسه علمیه مروی تهران، در سخنانی به مجاهدت های علمی و معنوی علمای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: علما و بزرگان دین با احیای امر اهل بیت علیهم السلام، معارف دین را به ما رساندند و این وظیفه را بر عهده طلاب علوم دینی قرار داند تا با با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع)، ضمن حفظ این امانت بزرگ، آن را به نسل حاضر و نسل های بعد منتقل کند.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به رسالت بزرگ حوزه های علمیه، تصریح کرد: از زمان ائمه(ع) تاکنون، حوزه های علمیه حامل معارف دینی بوده اند و بعد از این نیز آنچه کمتوقع است این که دین در جای جای زندگی فردی، اجتماعی و ... تحقق پیدا کند، البته دشمنان اسلام درصددند این اتفاق نیفتد و تحقق کامل و قطعی آن در زمان حکومت حضرت حجت (عج) صورت خواهد گرفت.

تولیت جدید مدرسه علمیه مروی تهران ادامه داد: برای حمل دین یک قابلیتی لازم است و امیدواریم طلاب دینی قابلیت را پیدا کنند و آن جز با خضوع و خشوع و کسب علم و معرفت حاصل نمی شود.

وی با اشاره به آسیب هایی که متوجه حوزه های علمیه است، بیان داشت: تفرقه  دینی یکی از خطرات پیش روی حوزه ها است و حل این مسئله فقط از طریق تهذیب نفس و خودسازی که رکن تربیت دینی طلاب است، صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین تحریری در پایان با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در جهان، اظهار داشت: هم اکنون چشم امید جهانیان به انقلاب اسلامی است و همه به نظام اسلامی ما نگاه می کنند و انقلاب اسلامی هم به حوزه های علمیه نگاه می کند، در این میان توقعی که مقام معظم رهبری از حوزه دارند، تربیت طلاب انقلابی است که در عرصه های گوناگون تبلیغی و ارکان مهم و اجرایی نظام اسلامی حضور داشته باشند و خدمتگزار مردم و انقلاب و نظام باشند.

313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha