جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قربانی ، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اهواز

حوزه/ حجت الاسلام قربانی، گفت: امروزه برخی جریان‌هایی با عناوین مختلف در حوزه‌های علمیه وارد شده و پروژه‌های گوناگونی را برای از بین بردن بصیرت و روحیه انقلابی گری طلاب استارت زده‌اند که باید مراقب این جریان‌های انحرافی بود.

حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ویژگی‌های طلبه انقلابی، اظهارداشت: عمل به وظایف سنتی طلبگی که در طول چندین قرن، سیره بسیاری از علمای طراز اول جهان اسلام بوده را ویژگی‌های طلبه انقلابی می‌گویند.

وی با اشاره به مؤلفه‌های روحیه انقلابی گری، گفت: «ارتباط با بدنه جامعه»، «روحیه استکبارستیزی»، «توجه به معنویات»، «پرهیز از مادیات»، «ایمان به کلمه‌الله» و... برخی از مؤلفه‌های روحیه انقلابی گری است که باید در طلاب علوم دینی، نمود داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه، امام خمینی(ره) را نمود عینی عالم انقلابی دانست و تصریح کرد: طلبه انقلابی آن فردی است که بتواند مردم را در عمل به شریعت اسلام همراه کند و امام خمینی(ره) با بسیج کردن مردم در قیام علیه رژیم فاسد و تشکیل حکومت اسلامی، نماد یک طلبه انقلابی شناخته شد.

حجت الاسلام قربانی، دارا بودن دو عنصر «بصیرت» و «زمان‌شناسی» را از دیگر شاخصه‌های طلبه انقلابی عنوان کرد و افزود: طلبه‌ای که بصیرت نداشته باشد، در برهه‌های حساس، غبار غفلت بر عملکرد او نشسته و آنجایی که لازم باشد از حقانیت اسلام دفاع کند، ساکت شده و خاموش می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با تأکید بر اینکه تقویت روحیه انقلابی، نقش بسزایی در اسلامی سازی سبک زندگی مردم دارد، تصریح کرد: جامعه حوزوی هرچه بتواند تفکر انقلابی را در بدنه مدارس علمیه تقویت کند، تأثیرگذاری بیشتری از حیث فرهنگی در جامعه می‌گذارد و نمود این تأثیرگذاری نیز در سبک زندگی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به نقش اساتید و مدیران مدارس علمیه در تقویت روحیه انقلابی گری، اظهارداشت: حوزه علمیه‌ای که قرار است طلاب جامعه را انقلابی پرورش دهد، باید اساتیدی انقلابی داشته باشد؛ چراکه این اساتید و مدیران هستند که طلاب را پرورش می‌دهند؛ پس اساتید نقش محوری در تربیت طلاب دارند.

حجت الاسلام قربانی، در پایان با اشاره به پروژه نفوذ دشمن برای از بین بردن روحیه انقلابی گری در حوزه‌های علمیه، گفت: امروز برخی جریان‌هایی با عناوین مختلف در حوزه‌های علمیه وارد شده و پروژه‌های گوناگونی را برای از بین بردن بصیرت و روحیه انقلابی گری طلاب استارت زده‌اند که باید به شدت مراقب این جریان‌های انحرافی بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha