شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه ارزیابی نظام آموزشی جدید حوزه در کاشان

حوزه/ قائم مقام معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور، تربیت طلبه انقلابی براساس نیاز روز جامعه را از ضرورت ها خواند و افزود: باید با حفظ سنت ها، بحث تحول در حوزه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام فرهاد عباسی، در اولین جلسه ارزیابی نظام آموزشی جدید حوزه که با حضور مدیران، معاونین و اساتید مدارس علمیه شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق که در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد، به سطح بندی دروس در نظام جدید آموزش حوزه اشاره کرد و گفت: طلبه جدید چون در دبیرستان و دانشگاه در فضای دیگری درس خوانده، باید وقتی وارد فضای علمی حوزه می شود ساختار کلی دانش را به طلبه عرضه کنیم تا با دروس آشنا شود.

قائم مقام معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور، به اضافه شدن دروس کالبدی در نظام جدید آموزشی حوزه اشاره کرد و افزود: دروس سطح، منطق و ... در نظام جدید آموزشی به صورت کالبدی درآمده است .

وی  با بیان اینکه یک سری دروس مورد نیاز سطح حوزه اضافه شده است، گفت: با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به منظور آشنایی طلاب با انقلاب، مباحثی پیرامون این مهم درسطح یک آورده شده است.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: تاریخ انقلاب، موضوع ولایت فقیه، حدیث و قواعد فقهیه باید در دروس حوزه گنجانده شود تا طلبه بتواند در مساجد و کانون ها به تبلیغ بپردازد .

وی، با اشاره به جایگاه و اهمیت پژوهش در حوزه، گفت: طلبه باید پژوهش و تحقیق پایانی ارائه دهد، لذا لذا باتوجه به این که قبلا پژوهش از آموزش جدا بود، تمام تلاش خود را بکار بردیم تا پزوهش جایگاه خود را در آموزش پیدا کند.

قائم مقام معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور در پایان با تبیین بخش دیگری از نظام آموزشی جدید حوزه، تربیت طلبه انقلابی براساس نیاز روز جامعه را از ضرورت ها خواند و افزود: باید با حفظ سنت ها، بحث تحول در حوزه پیگیری شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha