پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله نمازی- دیدار هنرمندان انجمن سینمای جوان کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، فلسفه خلق هنر را بالا بردن میزان معرفت وتفکر بشر دانست و گفت: هنرمند باید آفرینش را در قالب شعر، فیلم، عکس و نمایشنامه به منظور بالا بردن سطح تفکر بشر تبیین کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان انجمن سینمای جوان کاشان، پیروزی سپاهیان توحید برکفر در عرصه های جهانی، خصوصا در سوریه و عراق را هنر رهبری توحیدی جهان اسلام دانست و گفت: در این رویارویی که هنرنمایی جامعه توحیدی اسلامی برسپاه کفرجلوه گری کرد  و به رخ جهانیان کشیده شد، در راستای ایمان و میهن پرستی امت اسلام بود.

وی، با بیان این که درجهان بین رهبری، حق و رهبری باطل تفاوت های زیادی وجود دارد، گفت: رهبری الهی با ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) شکل گرفت و بعد سلسه مراتب فرزندان آن حضرت عهده دار ولایت بودند و در دوران غیبت حضرت مهدی (عج) نیز ولی فقیه عهده دار رهبری جامعه اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تبیین و تفسیر رهبری در جهان را از مهمترین وظیفه هنرمندان دانست و به شرایط بسیار سخت رهبری در اسلام اشاره کرد و گفت: رهبری در نظام  توحیدی و اسلامی دارای شرایط سخت و پیچده ای است، ولی  رهبری در نظام های استکباری هیچ گونه شرطی ندارند و افراد با زد و بندهای  سیاسی می توانند پله های ترقی را طی کنند.

جوانان غربی با سیاستمداران خود مشکل دارند

نماینده ولی فقیه در کاشان، به پذیرش پیام های مقام معظم رهبری در بین جوانان غرب اشاره کرد و ابراز داشت: پذیرش پیام های مقام معظم رهبری در بین جوانان دانشگاهی و تحصیل کرده اروپایی  ثابت می کند که آنها با سیاستمداران خود مشکل جدی دارند.

آیت الله نمازی، معرفی الگوی رهبری اسلامی در عرصه های سیاسی را بهترین هنر دانست و گفت: بر تمام هنرمندان واجب است، علم معرفت شناسی دینی و در راس آن جایگاه ولایت فقیه که مجتهدی عالم و عارف بر همه مسائل و احکام دینی است، را به جهانیان معرفی  کنند.

موضوع، فایده و هدف هنر باید لحاظ شود

وی، با بیان این که موضوع، فایده وهدف هنر باید لحاظ شود، ابراز داشت: هنرمند باید به وسبله هنر خود، حقایق پنهان جهان را استخراج کند و به منظور بالا بردن سطح آگاهی ها ومعرفت بشری ارائه نماید.

نماینده ولی فقیه در کاشان در پایان با تاکید بر لزوم ساخت فیلم های آموزشی به منظور آگاه سازی جوانان از تهدیدهای فضاهای مجازی و  آسیب های اجتماعی، گفت: با توجه به این که جوانان درمعرض تهدیدها و آسیب های اجتماعی هستند و روز به روز آمار اعتیاد در بین دانش آموزان افزایش می یابد، هنرمندان سینمای جوان باید با ساخت فیلم های آموزشی تمام تلاش خود را در راستای آگاه سازی خطرات مواد مخدر و... به کار گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha