شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید محمد موسوی-امام جمعه آران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: ترویج بی حجابی و ولنگاری فرهنگی هدف اصلی جنگ نرم دشمنان و تهاجم و شبیخونی فرهنگی است و این مسئله مسئولیت مارا به عنوان مسلمان در حفظ ارزش های اسلامی از جمله حجاب و عفاف سنگین تر می سازد .

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، ضمن گرامی داشت بیست و یکم تیرماه روز ملی حجاب و عفاف، با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلایُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللّهُ غَفُوراً رَحِیم اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش هاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند (به احتياط) نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است»، گفت: عفاف ودیعه ای مقدس و موهبتی الهی است که موجب حفظ کرامت و عزت زنان و صیانت از حریم و شخصیت انسانی و ارزش گذاری مقام زنان می شود.

 وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی موهبت و خلعت برازنده عفاف و حجاب را به شیر زنان کشور اسلامی باز گرداند تا به داشتن آن ببالند و دو شادوش مردان در جهت تحقق جامعه ای فاطمی در راستای نیل به مدینه فاضله و دولتی مهدوی تلاشی مقدس از خود نشان دهند .

امام جمعه آران وبیدگل، حجاب و عفاف را نشانه دهنده تقویت ایمان، عمق اعتقاد، حاکمیت ارزش های انسانی و حفظ حریم و حرمت زن ومرد دانست و افزود: عدم رعایت حجاب، شدید ترین ضربات را بر پیکر اخلاق و معنویت در جامعه وارد می کند، لذا از آنجا که حجاب و عفاف، در سلامت و پاکی و پاکدامنی جامعه موثر است و بنیان خانواده را تحکیم می بخشد و بستر لازم را برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه فراهم می کند، رعایت آن از وظایف شرعی، قانونی و اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: حجاب و عفاف را مصونیت و حافظ گوهر وجودی زن و نهادینه شدن فرهنگ آن، جامعه را از گناه و افکار آلوده دور می سازد و از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده  می باشد.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: براساس نص صریح قرآن حجاب  نقش کلیدی در حفظ سلامت اخلاقی و پاکی نسل آینده دارد، چون زن مربی جامعه است و حفظ شأن و شخصیت و مقام و منزلت او می تواند به تعالی جامعه بیانجامد.

وی با بیان اینکه 21 تیر ماه 1314 خاطره تاریخی ملت ما را منقوش به قیامی خونین در پاسداشت فریضه ای از فرائض الهی نمود، ادامه داد: زنان ومردان این سرزمین در لغو کشف حجاب رضا خانی، الگوی حجاب را با خون خود توشیح نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی یاد آورشد: ترویج بی حجابی و ولنگاری فرهنگی هدف اصلی جنگ نرم دشمنان و تهاجم و شبیخونی فرهنگی است و این مسئله مسئولیت مارا به عنوان مسلمان در حفظ ارزش های اسلامی از جمله حجاب و عفاف سنگین تر می سازد .

امام جمعه آران وبیدگل در پایان ابراز امیدواری کرد: مسئولین و مدیران فرهنگی کشور در راستای ترویج این فرهنگ دینی تلاش نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha