شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی-مدیر حوزه ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان این که اولویت اول و دغدغه اصلی حوزه انقلابی باید اجرای کامل و بدون کم و کاست رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی خامنه ای باشد، گفت: حوزه انقلابی، حوزه ای به روز، کارآمد و پویاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، امروز در  مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی، در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: آنچه در دهه کرامت باید به آن توجه داشته باشیم، ولایت پذیری و هزینه دادن در جریان ولایت پذیری است.

وی با بیان اینکه اقدامات حضرت فاطمه معصومه (س) و احمدبن موسی (ع) برای امامت امام رضا (ع) در حقیقت همان هزینه دادن برای ولایت پذیری است، افزود: حوزه انقلابی باید طلاب ولایت پذیر تربیت کند تا به درستی معارف و اندیشه دینی را برای ساختن تمدن نوین اسلامی آماده کند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه طلبه باید به فکر ساختن تمدن نوین اسلامی باشد، اضافه کرد: حوزه انقلابی حوزه ای به روز است، به عبارت دیگر بیان کننده دین به زبان روز می باشد که این مهم در سیره و عمل علمای اسلام و علمای معاصر وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با تاکید بر اینکه طلاب جدید الورود باید در مسیر حوزه انقلابی قرار بگیرند، گفت: طلبه انقلابی هیچ گاه در کنار دشمن قرار نمی گیرد، بلکه همواره روبروی دشمن برای مبارزه با آن می ایستد.

وی با بیان اینکه طلبه انقلابی درس و اخلاق را در میدان جهاد پیاده می کند، تصریح کرد: اندیشه و رفتار انقلابی و اخلاق انقلابی و تبلیغ دین و انقلاب در راس امور ماست و برای انجام این مهم طلاب باید خستگی ناپذیر باشند تا دشمن مایوس شود.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های طلبه انقلابی این است که به دنبال نان و نام نیست، اظهار کرد: این ویژگی باید از همان ابتدای مسیر در طلاب پرورش یابد و به تبع آن حوزه نیز انقلابی خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با بیان این که اولویت اول و دغدغه اصلی حوزه انقلابی باید اجرای کامل و بدون کم و کاست رهنمودها و مطالبات حضرت آیت الله خامنه ای باشد، گفت: مباحث حوزه انقلابی و تربیت طلاب انقلابی باید در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha