جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: در حق هم دعا کنیم تا خداوند متعال ما را جزو اولیاءالله خود قرار دهد و این سفارش امام خمینی(ره) به طلاب را همیشه متذکر شویم که فرمودند: «طلاب دعای روز سه شنبه را هر هفته بخوانند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اعضای مجمع بسیج اساتید حوزه علمیه تهران ظهر امروز با حضرت آیت الله علوی گرگانی در مشهد دیدار کردند.

در این دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تقدیر از حضور اعضای مجمع بسیج اساتید، اظهار داشتند: خداوند متعال در آیه 11 سوره مجادله می فرماید: «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَات...؛ خدا رتبه كسانى از شما را كه گرويده و كسانى را كه دانشمندند بر حسب درجات بلند گرداند»؛ حضرت حق در این آیه شریفه حساب علما و بزرگان دین را از سایر مومنین جدا کرده و با بیان واژه «درجات» معلوم می شود بر حسب مراتب علمی اشخاص، حکم نیز فرق می کند.

معظم له با بیان این که احکام تابع موضوعات خود می باشند، افزودند: بنابراین علمای دینی بر حسب مراتب علمی شان، دارای درجات متفاوتی هستند و بستگی دارد که آن عالم، مجتهد، رهبر و مرجع تا چه اندازه دارای کمالات باشد و خداوند به اندازه درجه ی علم و کمال و تقوای شان، به آنان مقام و جایگاه می دهد.

ایشان ادامه دادند: بنابراین اگر طلاب و روحانیون عزیز قدر خود را بدانند، خداوند مژده خوبی برای آن ها وعده داده و آن اینکه درجات علمای دین را به آن ها می دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان اظهار داشتند: در حق هم دعا کنیم تا خداوند متعال ما را جزو اولیاءالله خود قرار دهد و این سفارش امام خمینی(ره) به طلاب را همیشه متذکر شویم که فرمودند: «طلاب دعای روز سه شنبه را هر هفته بخوانند و فرازی از آن دعا این است: «وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَوْلِيَائِكَ فَإِنَّ أَوْلِيَاءَكَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ...؛ خدایا مرا از دوستانت قرار ده كه بر دوستانت ترسى نيست و اندوهگين نمی شوند» و ان شاءالله این لطف الهی شامل همه ما بشود.

در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران با تقدیر از مواضع قاطع و انقلابی آیت الله علوی گرگانی، خطاب به ایشان گفت: حضور به موقع شما در عرصه های مختلف به ما این اطمینان را می دهد که مقام معظم رهبری تنها نیستند.

وی افزود: اتخاذ مواضع انقلابی مراجع بزرگواری همچون شما باعث می شود تا دشمنان نظام اسلامی در رسیدن به اهداف خود متوقف بشوند. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha