جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ نقش روحانیت در تبیین آرمان های امام راحل، ارکان انقلاب، ترویج ارزش های دینی، تبلیغ دین و هدایت مردم برای تصمیم گیری بهتر سنگین و دشوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون فعال در نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفتند: درشرایط بسیار حساسی از لحاظ خورده فرهنگ ها، مسائل سیاسی و اجتماعی قرار داریم، از این رو نقش روحانیت در تبیین آرمان های امام راحل، ارکان انقلاب، ترویج ارزش های دینی، تبلیغ دین و هدایت مردم برای تصمیم گیری بهتر سنگین و دشوار است.

معظم له با بیان اینکه متأسفانه بعضی افراد نتوانستند، قداست حوزه و لباس روحانیت را حفظ کنند و اعمال و رفتار آنها مطابقت با شئونات طلبگی ندارد، ابراز داشتند: اوضاع و شرایط بسیار سخت و پیچیده شده و در این میان بعضی افراد با حرکت و رفتار ناپسند خود، لباس مقدس روحانیت را زیر سؤال می برند.

ایشان در ادامه افزودند: مبلغ موفق کسی است که ابتدا خود اهل عمل باشد تا بتواند در دیگران مؤثر  واقع شود؛ اگر کسی اهل عمل خیر نباشد،‌نمی تواند دیگران را دعوت به عمل خیر کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: روحانی نیاز نیست برای تبلیغ دین به منبر برود و سخنرانی کند؛ اگر چه  باید این کار باشد، ولی مهمتر از همه رفتار و عمل مبلغ است.

معظم له افزودند: درآستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، ماه با عظمتی است؛ روز و ساعات این ماه ارزش دارد؛ بنابراین مبلغ موفق کسی است که از همه اوقات این ایام بهره ببرد تا بتواند فرد تاثیر گذاری در هدایت جامعه باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha