جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حجاب در منظر دین اسلام اختصاص به مسلمانان ندارد و یک نسخه جهان‌شمول است که می‌خواهد حریم بین زن و مرد را در جهت حفظ کرامت آن‌ها تضمین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار دانشجویان آکادمی الحضاره الاسلامیه المفتوحه از آلمان‌، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشتند: یکی از مهم‌ترین دستورات  قرآن توصیه به حجاب است.

معظم له با بیان اینکه زیبایی‌های حجاب را به زنان غربی بشناسانید، افزودند: رعایت تقوا و حفظ حجاب رابطه مستقیمی باهم داشته و تقوا سبب استحکام حفظ حجاب می‌شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دستورات قرآن، توصیه به حجاب است، بیان داشتند: لازمه حفظ حجاب این است که ملکه تقوا در وجود فرد نهادینه شود تا حجاب را به‌عنوان یک ارزش بپذیرد.

ایشان با اشاره به اثرات عمیق تقوا در ثبات شخصیتی افراد گفت: اگر تقوا تقویت شود، پایبندی به حجاب نیز مستحکم‌تر خواهد شد؛ چراکه تقوا سبب تقویت قوای نیروی روحی انسان می‌شود.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه ارزش حفظ حجاب و رعایت حدود شرعی در دل جوامع غربی باید به‌ وجود آید، تأکید کرد: شما مانند بقیه زنان غرب نیستید که رها و افسارگسیخته باشید؛ شما خود را در دریای ایمن تقوا و حجاب رها کرده‌اید که بسیار با اهمیت است و این خصیصه الهی را تا می‌توانید بیشتر رعایت کنید.

ایشان ادامه دادند: در کشورهای خودتان نیز همین قالب زیبای حجاب را حفظ کنید؛ کما اینکه امروز هم به همین شاخصه شناخته‌شده هستید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کردند: حجاب در منظر دین اسلام اختصاص به مسلمانان ندارد و یک نسخه جهان‌شمول است که می‌خواهد حریم بین زن و مرد را در جهت حفظ کرامت آن‌ها تضمین کند.

معظم له کارکردهای مثبت روحی و روانی حجاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کردند: زیبایی‌های حجاب را به زنان کشورهای غرب بشناسانید و آن‌ها را از این هدیه الهی آگاه کنید تا به‌سوی این پدیده آرامش‌بخش رو کنند و سلام و پیام مرا نیز به آنان برسانید.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha