جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ معلمی شغلی است که خدا در اختیار افراد خاصی قرار داد، ولی لازم است قدر این ارزش را دانست و تنها به فکر خدمت و علم افزایی جامعه جوان کشور بود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری «حوزه» حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهرامروز در دیدار مدیرکل،‌ جمعی از معاونین و معلمان مدارس آموزش و پرورش استان قم گفتند: معلمی شغل انبیاء است و باید قدر این منصب را دانست و برای سعادت جامعه تلاش کرد.

معظم له بیان داشتند: معلمی شغلی است  که خدا در اختیار افراد خاصی قرار داد، ولی لازم است قدر این ارزش را دانست و تنها به فکر خدمت و علم افزایی جامعه جوان کشور بود.

ایشان افزودند: معلم موفق و ارزشی کسی است که با رفتار و اخلاق دانش آموز و قشرجوان را دعوت به خیر و نیکی کند؛ صرف گفتار اثری نخواهد داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: پیامبر(ص)  مردم رادعوت به عمل خیر و نیکی می کرد و قبل ازآن خود عامل بودند؛ اگر معلم صحبت از نماز جماعت و آثار  و برکات کند، ولی خود عامل نباشد و موقع نماز جماعت حضور پیدا نکند این عدم حضور آثار بدی در ذهن دانش آموز خواهد گذاشت و مانند تیر زهر آلودی در قلب جوان اثر می گذارد و از مسیر تعالی باز می دارد.

معظم له افزودند: اگر کسی به دلیل شرعی عذر دارد در جلوی جمع  اقدام به عمل خلاف شرع نکند؛ دانش همه چیز را نمی فهمد او می داند الان ماه مبارک رمضان و روزه داشتن واجب است؛ روزه خواری در این ماه را نمی فهمد بنابراین با بی تدبیری راه سعادت جوانان را تخریب  نکنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha