دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمد حجتی

حوزه/ امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین ویژگی های حوزه های علمیه باید انقلابی بودن آن باشد، گفت: اگر به دنبال تاثیرگذاری در جامعه هستیم باید هم حوزه و هم روحانی و طلبه ذاتا انقلابی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، اظهار داشت: حوزه ها و مدارس علمیه نباید حالت سکون و منفعل به خود بگیرد و باید پویایی خویش را حفظ کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین ویژگی های حوزه های علمیه باید انقلابی بودن آن باشد، گفت: اگر به دنبال تاثیرگذاری در جامعه هستیم باید هم حوزه و هم روحانی و طلبه ذاتا انقلابی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که این منفعل بودن حوزه را از جامعه و نسل جوان دور کند؛ باید به دنبال ایجاد پل ارتباطی و تعامل بیشتر حوزویان با جامعه باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حوزویان باید منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند، گفت: خوشبختانه ولایت فقیه از هوش و ذکاوت بسیار بالایی در تمیز دادن مسائل کشوری و بین المللی برخوردار هستند و حرکت در مسیر معظم له باعث می شود که هرگز به بیراهه ورود پیدا نکنیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: ترس دشمنان از یکپارچگی ملت ایران و وحدت مذاهب در این کشور است؛ پس هر نقشه و طرحی را برای بر هم زدن این اتحاد پی ریزی و اجرا می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه تاکنون نقشه دشمنان چه در قالب جنگ نظامی و چه در قالب جنگ نرم علیه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی تاثیری نداشته است، گفت: به هر حال همه به ویژه باید جوانان مواظب این ناتوهای فرهنگی دشمنان به خصوص در فضاهای مجازی باشند و به دام گروه ها و کانال های معاند نظام و اسلام نیفتند.

این استاد حوزه گفت: باید طریقه صحیح استفاده از فضای مجازی به اقشار جامعه آموزش داده شود؛ زیرا ورود بی هدف به فضای مجازی می تواند عواقب فکری و عقیدتی بسیاری به دنبال خود داشته باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود اظهار داشت: باید از فضای مجازی برای تبلیغ اسلام و شعائر دینی استفاده کرده و چهره واقعی و رحمانی اسلام محمدی (ص) را به جهانیان بشناسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha