پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به رسالت مهم رسانه‌ها در جامعه گفت: نقد منصفانه و پیگیری مطالبات مردم ازجمله وظایف مهم رسانه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در دیدار اصحاب رسانه خراسان شمالی، اظهار داشت: بیان دیدگاه‌های مختلف، تاریخ‌نگاری و ثبت وقایع از سوی رسانه‌ها، موجب پیوند نسل‌ها با یکدیگر می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر انعکاس اخبار واقعی از سوی رسانه‌ها افزود: نقد منصفانه و پیگیری مطالبات مردم از مسئولان از وظایف و رسالت‌های مهم رسانه‌ها و مطبوعات است.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: در دنیای کنونی رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند و باید از این ابزار قوی و کارساز برای تولید آثار محتوایی مفید و سازنده برای عموم مردم بهره گرفت.

وی، انتقاد سازنده را عملی خوب و موجب تکامل دانست و اظهار داشت: همه ما می‌توانیم مورد نقد قرار بگیریم و امیدواریم همه ما بتوانیم به تکلیف شرعی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی خود عمل کنیم، هیچ‌کس نباید از انتقاد ناراحت نمی شود، اما باید انتقاد هم منصفانه باشد و باید در نقد کردن محاسن و معایب امر موردنظر هم عنوان شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند خدمتگزار خوبی برای جامعه باشند و البته چنین است، تصریح کرد: رسانه‌های مختلف نقش ویژه‌ای را در انتقال اخبار به جامعه بر عهده دارند و نظرات مختلف را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و آن را به جامعه منتقل می‌کنند که ازاین‌رو وظیفه مهمی بر دوش دارند.

حجت‌الاسلام ولیزاده، از فعالان رسانه ای نیز در این دیدار اظهار داشت: متأسفانه نگاه مسئولان به مقوله رسانه‌ها و ازجمله مطبوعات، علمی و حرفه‌ای نیست.

وی همچنین به آسیب‌شناسی حوزه مطبوعات استان پرداخت و گفت: تعداد مطبوعات خراسان شمالی با میزان نیازهای استان همخوانی ندارد و اندک است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha