پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در مراسم گلباران حرم رضوی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) میلاد فرخنده حضرت رضا(ع) را نقطه عطفی در تاریخ تشیع و امامت عنوان کرد و گفت: امروز مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران می‌جنگند و مرزهای فرهنگی، سیاسی جمهوری اسلامی در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، در شب میلا حضرت ثامن الحجج(ع)، در ویژه برنامه گلباران حرم مطهر رضوی و در حضور زائرانی که همراه با شاخه‌های گل برای عرض تبریک میلاد با سعادت امام مهربانی‌ها به صحن جامع رضوی مشرف شده بودند، اظهار کرد: تا قبل از وجود مقدس این امام همام، در میان شیعیان فرقه‌های مختلفی به وجود می‌آمد، همچنان‌که بعد از امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام صادق (ع) تا امام موسی‌کاظم (ع) کسانی با ادعاهای باطل فرقه‌هایی را در بین تشیع ایجاد کردند.

به گفته امام جمعه قم، وجود امام هشتم(ع) برای جریان تشیع و امامت یک نقطه عطف بود و بعد از امامت حضرت رضا(ع) هر کس امامت ایشان را پذیرفت تا حضرت مهدی(عج) امامت را قبول دارد و شیعه دوازده امامی است.

وی با بیان اینکه خلفای دوران بین امیه و بنی عباس درصدد بودند که از خاندان اهل بیت(ع) چیزی باقی نماند، گفت: اراده خداوند متعال بر این بود که اهل بیت(ع) در همه زمان‌ها رهبری امت اسلامی را بر عهده بگیرند و مردم را از گمراهی و ضلالت نجات دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی، حرم های اهل بیت(ع)، امامزادگان و مراکز دینی توسعه و رشد پیدا کرده است و عموم اقشار جامعه در محافل و برنامه های مذهبی حضوری فعال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه امروز خط کفر، شرک و نفاق تلاش دارد که مسیر روشنگری اهل بیت(ع) ادامه پیدا نکند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مرزهای ایران تنها محدود به کشور بود، اما امروز مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران می‌جنگند و مرزهای فرهنگی، سیاسی جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دشمنانی داریم که از اساس با ما دشمن هستند و می خواهند که ما از ایمان و تشیع دست برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: در قرآن موضوع تولی و تبری بیان شده است، لذا باید با کسانی که در خط اهل‌بیت(ع) هستند، دوستی و تولی داشت و با کسانی که در راه شیطان هستند و می خواهند ما را از مسیر اهل بیت(ع) دور کنند، تبری و دشمنی کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان گفت: یک روز با مقاومت شاه را بیرون کردیم و امروز با مقاومت تکفیری‌ها به بیرون رانده شدند و ان شاءالله روزی فرار می‌رسد که با مقاومت قدس را هم آزاد خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha