سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پروژه اهدای ۵۰۰ کوله پشتی به دانش آموزان بی‌بضاعت + تصاویر

حوزه/ گروهی از مسلمانان در مرکز اسلامی «کیپ جیراردو» با همکاری دایره اسلامی آمریکای شمالی، پروژه اهدای ۵۰۰ کوله پشتی و لوازم مدرسه را برای کودکان نیازمند برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از semissourian، گروهی از مسلمانان در مرکز اسلامی «کیپ جیراردو» در ایالت میسوری آمریکا، به منظور کمک به کودکان نیازمند و بی‌بضاعت، پروژه «اهدای کوله پشتی رایگان» راه اندازی کرده‌اند.

در این پروژه که با همکاری دایره اسلامی آمریکای شمالی «ایکنا» انجام گرفت، مسلمانان موفق شدند 500 کوله پشتی و کیف مدرسه را به همراه لوازم التحریر، مداد و دفتر و پاک‌کن و دیگر وسایل مورد نیاز مدرسه میان کودکان محتاج توزیع نمایند تا این کودکان بتوانند همانند هم‌کلاسی‌هایشان در روز اول مدرسه با وسایل نو در کلاس درس حاضر شوند.

* هفتمین سال مشارکت مسلمانان در این اقدام خیرخواهانه است

احمد شیخ  از بنیانگذاران این پروژه می‌گوید: ما در سال 2011 کار خود را آغاز کردیم و اکنون هفتمین سال مشارکت ما در این اقدام خیرخواهانه است. هر سال داوطلبان مسلمان در پر کردن کوله پشتی‌ها و توزیع آن ها همکاری کردند و گاهی تا 350 و یا 700 کوله پشتی آماده توزیع داشتیم. امسال هدف ما 500 کوله پشتی بود.

شیخ افزود: ما به دو علت این پروژه را به انجام می‌رسانیم. نخست اهمیت دادن به امر آموزش است که قرآن بر آن تاکید فراوان کرده است. دوم اینکه  ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تمامی دانش آموزان آنچه برای تحصیل لازم دارند را داشته باشند. و همانطور که می‌دانید خیریه باید از خانه خود ما آغاز شود و اینجا خانه ماست.

به گفته شیخ، بنیاد ایکنا امسال موفق به توزیع بیش از 20 هزار «کوله پشتی» رایگان میان دانش آموزان بی‌بضاعت سرتاسر ایالات متحده شده است.  براساس سایت این بنیاد نیز آن‌ها از سال 2009 و آغاز این پروژه تاکنون موفق به توزیع بیش از 100 هزار کوله پشتی در 26 ایالت مختلف آمریکا شده‌اند.

حافظ امیر یکی از داوطلبان این پروژه نیز می‌گوید: ما می‌خواهیم به فقرا کمک کنیم و این تلاش کوچکی در راستای آموزه‌های قرآن و حضرت محمد (ص) پیامبر عظیم الشان اسلام است.

وی با نقل قول از پیامبر (ص) می‌وید: کسی که با شکم سیر بخوابد درحالی که همسایه او گرسنه است به بهشت وارد نمی‌شود. مهم نیست که همسایه مسیحی باشد یا مسلمان، سیاه پوست باشد یا سفید پوست، اگر همسایه به کمک ما نیاز داشته باشد این وظیفه ماست که به او کمک برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha