پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست دکتر ولایتی با علمای عراق

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به نقش علما در نزدیکی دو ملت ایران و عراق، گفت: علما همواره پیشتاز مبارزه با گروه های الحادی و استبداد داخلی و خارجی بوده اند.

یه گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست جمعی از علمای حوزه های علمیه عراق با دکتر علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، امروز در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد.

دکتر ولایتی در این نشست با اشاره به این که دو ملت ایران و عراق منافع، دوستان و دشمنان مشترک دارند، گفت: نقش علما در ایران و عراق همواره نماد نزدیکی میان دو ملت بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: دو ملت تفاوتی میان و نجف و قم قائل نیستند و بسیاری از مراجع و علمای دو کشور در قم و نجف حضور داشته و دارند.

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب با اشاره به این که ملت ایران با پیروی از علما پرونده استبداد را بست، افزود: مردم ایران با این روش توانستند دست اجانب و استعمارگران را از کشور کوتاه کنند و همین وضعیت را نیزدر عراق شاهد بودیم.

وی در تشریح تاثیر علما در پیروزی ملت های مسلمان افزود: امام خمینی(ره) زمانی که در عراق تبعید اجباری بودند، پیام های خودشان را به ایران می رساندند. وقتی روس ها شمال ایران را اشغال کردند، آخوند خراسانی فتوای جهاد و مبارزه با روس ها را صادر کردند.

ولایتی با تاکید بر این که علما همواره پیشتاز مبارزه با گروه های الحادی و استبداد داخلی و خارجی بوده اند، ابراز داشت: ملت ایران در طول سال های اخیر تحت زعامت مقام معظم رهبری، به کمک دوستان عراقی شتافتند تا علیه دشمن مشترک یعنی داعش بایستند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: ما شک نداریم که آمریکا و صهیونیسم و برخی از کشورهای منطقه پشت سر گروه های تروریستی قرار دارند و فکر می کنیم در آینده عراق مستقل و قدرتمند خواهد بود.

وی خطاب به عراقی ها تاکید کرد: ما فکر می کنیم آینده عراق مستقل و قدرتمند خواهد بود. شما آمریکایی ها را بیرون کردید، نباید مجددا اجازه دهید با بهانه های مختلف  به عراق برگردند. البته این که عراق در حال آزادی است فقط با تلاش های خود مردم عراق است.

بر اساس اعلام «قدسنا»، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ارتباط با موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق نیز گفت: هرنوع استقلال خواهی درون عراق با منافع ملی عراق مغایرت دارد و موجب تجزیه این کشور می شودو ایران هم با آن مخالف است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha