جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: حوزه علمیه برای کسی که درس بخواند، آقایی و برای کسی است که درس نمی خواند، عین گدایی است ، ما در حوزه علمیه به واقع طلبه را بورسیه می کنیم و به او به عنوان سرباز امام زمان(عج) شهریه می دهیم، ولی به او هم می گوییم، کفن او لباس روحانیت اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان، همزمانی این مناسبت با سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: از امام صادق علیه السلام نقل شده است، اگر خداوند متعال حضرت علی را برای حضرت فاطمه علیها السلام خلق نمی کرد، هیچ  کفو و همتایی برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) از میان آدمیان روی زمین نبود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: طلاب جدید الورد بابت کسب توفیق برای حضور در لباس سربازی امام زمان(عج)، خداوند را شاکر باشند، اما بدانند در مسیر طلبگی باید نیت صحیح و خالص باشد.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: علی رغم آن که امروزه دانشگاه ها شروع به پذیرش دانشجوی بدون آزمون کرده اند و احتمال کاهش تعداد پذیرش جدید الورد ها می رفت، شاهد پذیرش 700 نفری طلبه جدید الورود در حوزه علمیه اصفهان بودیم.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه اصفهان از لحاظ جمعیت پس از حوزه علمیه قم و خراسان قرار دارد، ولی امتیاز بزرگ حوزه علمیه اصفهان نسبت به سایر استان ها این است که تحت اشرافیت یک مرجع تقلید اداره می شود. طلاب حوزه علمیه اصفهان باید قدر این نعمت را بدانند.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: در هنگام ورود به دوران طلبگی باید نیت صحیح را اعمال کرد، چرا که در پیشرفت مسیر طلبگی همواره این امر حائز اهمیت است، به عنوان مثال حضرت یوسف(ع) و زلیخا هر دو به یک سمت می دویدند، ولی یکی با نیت فرار از گناه و دیگری برای انجام گناه می رفت. بنابراین درس طلبگی اگر برای خدا نباشد، ارزشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نیت صحیح در مسیر طلبگی این است که ما علوم دینی و علوم اهل بیت(علیهم السلام) را یاد بگیریم و آن را در بین مردم با هدف خارج کردن آنها از جاهلیت گسترش دهیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: امام علی- علیه السلام - نیز می فرماید، هرکسی از شیعیان ما عالم به شریعت باشد و این عالم به شریعت و مکتب شیعیان ضعیف ایمان را از ظلمت جهل خارج کند، در روز قیامت با تاجی از نور محشور می شود.

وی در توصیه ای افزود: تقاضای من از اساتید حوزه این است که بر روی نیت صحیح طلاب کار کنند، چرا که اگر نیت صحیح شد، سختی ها نیز تحمل می شود و علم برکت می یابد. شهید ثانی در سن 52 سالگی به شهادت رسید، ولی 100 کتاب فقط به دست خود نگاشته است که این نشان از برکت علم و جایگاه پژوهش در حوزه و بین بزرگان است.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: حوزه علمیه برای کسی که درس بخواند آقایی و عین گدایی برای کسی است که درس نمی خواند، ما در حوزه علمیه به واقع طلبه را بورسیه می کنیم و به او به عنوان سرباز امام زمان(عج) شهریه می دهیم، ولی به او هم می گوییم، کفن او لباس روحانیت اوست.

انتهای پیام 38/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha