جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که مدیر کارآمد، جناحی و سلیقه ای عمل نمی کند، گفت: شوراهای اسلامی باید برای مدیریت هر چه بهتر شهر فکر و برنامه ریزی کنند و از دخالت در امور ریز و جزئی شهردار بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار منتخبان مردم در دوره جدید شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اهمیت مشورت در دین مبین اسلام، اظهار کرد: خداوند در آیه 159 سوره آل عمران در کنار این که علت موفقیت پیامبر اکرم(ص) را مهربانی ایشان بیان کرده،می فرماید ای پیامبر(ص) در کارها با مردم مشورت کن.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه پیامبر(ص) نیازی به مشورت با مردم نداشتند، گفت: خداوند این دستور را به حضرت محمد(ص) داد تا به مسلمانان این اقدام را از طریق الگوی آن ها یاد دهد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که مشورت از ویژگی های مومن در قرآن بیان شده، خاطرنشان کرد: خداوند تاکید بر مشورت کردن را بین دو واجب نماز و زکات در آیه 38 سوره شورا بیان کرده است.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه تشریح ضرورت همفکری و مشورت، به روایتی از نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند هیچ کمکی چون مشورت نیست و این نشان از اهمیت امر مشورت در اسلام است و تشکیل شوراهای اسلامی شهرها پر کردن خلا مشورت در اداره شهرها بود.

امام جمعه اصفهان، شوراها را عقل منفصل شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی باید برای مدیریت هر چه بهتر شهر فکر و برنامه ریزی کنند و از دخالت در امور ریز و جزئی شهردار بپرهیزند.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل شهر مدیریت سلیقه ای و بدون فکر است، تصریح کرد: برای این که بتوانید عملکرد مطلوبی در حوزه اداره شهر داشته باشید، از خطی و جناحی عمل کردن بپرهیزید و تصمیم هایی بگیرید که مرضی خداوند باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شهرداری به تحصیلات مرتبط و دلسوزی نیاز دارد، عنوان کرد: اسلام به ما برای کمک به فقرا دستور داده، اما برخی مدیران با تنگ نظری به گونه ای عمل می کنند که به مردم کمترین منفعت برسد و این خلاف دستورات اسلام است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه اصفهان مدیری کاردان و مدبر نیاز دارد، اظهار کرد: شهردار باید به دور از بازی های سیاسی برای رفاه حال مردم و پیشرفت شهر تلاش ک.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha