چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اردوی آموزشی «ضدافراط‌گرایی» در انگلستان برگزار می‌شود

حوزه/ موسسه بین المللی «منهاج القرآن» در انگلستان، اردوی آموزشی سه روزه‌ای با عنوان «الهدایة ۲۰۱۷» برای بیش از ۵۰۰ جوان مسلمان انگلیسی در دانشگاه کیلی برگزار کرده تا جوانان در برابر ایدئولوژی افراط‌گرایی مصون شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از prnewswire، یک سازمان اسلامی در انگلستان قصد برگزاری اردوی آموزشی «ضدافراط‌گرایی» برای بیش از 500 جوان مسلمان انگلیسی دارد.

موسسه اسلامی بین المللی  «منهاج القرآن»، یکی از سازمان‌های پیشگام مبارزه با افراط‌گرایی قصد دارد یک اردوی آموزشی ضدافراط‌گرایی برای مجهزسازی جوانان مسلمان به سلاح ایدئولوژی و الهیات حقیقی تشکیل داده و با ایدئولوژی‌های افراط‌گرایانی چون داعش و گروه‌های مشابه در جوامع و فضای مجازی مبارزه کند. این اردوی آموزشی سه روزه با عنوان «الهدایة 2017» از شنبه این هفته در دانشگاه کیلی انگلستان برگزار خواهد شد. نمایندگان مجلس، دانشگاهیان، شخصیت‌های برجسته اجتماعی و مدنی، علما و روحانیون مذهبی نیز برای حضور در این اردوی مهم دعوت شده‌اند.

مباحثی که قرار است در این اردوی آموزشی به آن‌ها پرداخته شود به شرح زیر هستند:

الهیات به اشتباه تفسیر شده درباره واژه «جهاد»

سوءبرداشت‌ها از آیات قرآنی درباره واژه «شمشیر» که افراط‌گرایان از آن برای توجیه خشونت‌هایشان سوءاستفاده می‌کنند.

بررسی مفهوم ایجاد خلافت جهانی برای مسلمانان

شیخ الاسلام دکتر محمد طاهر القادری، نویسنده کتاب 600 صفحه‌ای «فتوا درباره تروریسم و بمب‌گذاری انتحاری» سخنران و مدرس این همایش می‌باشد و هدف این است که به بررسی تفاوت‌های میان ایدئولوژی افراط‌گرایی و جهاد را برای جوانان مسلمان بپردازد. وی در سال 2010 طی فتوایی بمب‌گذاری انتحاری و اعمال تروریستی را حرام اعلام کرده بود و در ژوئن 2015 نیز برنامه آموزشی «مبارزه با تروریسم» را راه اندازی کرد که هم اکنون در مساجد متعددی در سراسر انگلستان آموزش داده می‌شود.

دکتر قادری در خصوص ضرورت تشکیل این اردوی آموزشی گفت: ما علیه ایدئولوژی افراط‌گرایی و تروریسم اعلام جنگی معنوی و فکری کرده‌ایم. آموزش جوانانی که گروه‌های داعشی و دیگر سازمان‌های مشابه با  تفاسیر اشتباهی از واژه‌های اسلامی مانند جهاد آن‌ها را گمراه می‌کنند، امری حیاتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha