جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 سومین اجلاس سالانه «اتحاد جهانی صلح ادیان» در سئول برگزار می‌شود

حوزه/ اجلاس سالانه «اتحاد جهانی صلح ادیان» قرار است با حضور شخصیت‌های بین المللی سیاسی و مذهبی در اواخر سپتامبر در شهر سئول برگزار شده و به بحث پیرامون مسئله صلح جهانی، آموزش و پرورش، صلح و نقش رهبران در این باره بپردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از myrepublica، سومین اجلاس سالانه «اتحاد جهانی صلح ادیان» قرار است در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شود. هدف از این گردهمایی جستجو و تلاش برای رسیدن به صلح جهانی اعلام شده است.
یک سازمان عام المنفعه کره‌ای با عنوان «فرهنگ آسمانی، صلح جهانی، ترمیم نور» در همکاری با دو گروه جوانان صلح بین المللی (ایپیگ) و گروه صلح بین المللی زنان (ایوپیگ) میزبان برگزاری این نشست در روزهای 17-19 سپتامبر امسال خواهد بود. این اجلاس سالانه بین المللی که از سال 2014 آغاز به کار کرده قصد دارد رهبران سیاسی و مذهبی جهان، سرپرست گروه‌های جوانان و زنان، فعالان مدنی و خبرنگاران را از سرتاسر جهان گردهم آورد و سکویی برای بحث پیرامون مسئله صلح جهانی ایجاد کند.
لازم به ذکر است، در اجلاس امسال انتظار می‌رود بیش از هزار شخصیت شناخته شده جهانی از 120 کشور مختلف حضور داشته باشند و به بحث درباره استقرار همکاری جامع و مشترک میان دولت‌ها و جوامع مدنی برای اجرای اعلامیه صلح و توقف جنگ، توسعه آموزش و پرورش به عنوان یک فرهنگ صلح‌ساز و ترویج روابط میان ادیانی بپردازند.
رؤسای جمهور سابق کشورها، وزرا، مقامات سازمان ملل، قضات، رؤسای گروه‌های مدنی، زنان، جوانان و علماء و سرپرستان ادیان و روزنامه نگاران بحث‌های جدی در موضوعات مذکور را مدنظر دارند: جهت‌یابی سیستم آموزش صلح برای ایجاد یک صلح پایدار، نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ صلح و راه‌های ایجاد یک شبکه رسانه‌های جهانی و راه تقویت و هماهنگی صلح آمیز میان ادیان.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha