پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​اردوی تابستانی میان ادیانی در کانادا

حوزه/ دانشگاه کینگز در انتاریو، اردوی تابستانی میان ادیانی ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان برگزار کرده که هدف آن تشویق و ایجاد دوستی متقابل میان دانش آموزان مذاهب مختلف و افزایش دانش دینی آنها است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دانشگاه کینگز در شهر لندن در ایالت انتاریوی کانادا، اردوی تابستانی میان ادیانی ویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان مدارس ابتدایی و راهنمایی برگزار می‌کند. در این اردوی تابستانی که در سال‌های اخیر توجه عده زیادی از معلمان و مربیان را به خود جلب کرده، امسال نزدیک به 90 دانش آموز شرکت کرده‌اند تا درباره مذاهب مختلف ابراهیمی، اسلام، مسیحیت و یهودیت دانش کسب کنند.

هدف از برگزاری این اردوی تابستانی تشویق و ایجاد دوستی متقابل میان دانش آموزان از فرهنگ‌ها و اعتقادات دینی مختلف اعلام شده است. قصد برگزار کنندگان به وجود آوردن فرهنگی است که در آن اشخاص بتوانند به راحتی و کنجکاوانه پاسخ پرسش‌های مذهبی‌شان را جویا شوند.  

کشیش چارلین جونگیجان هاردر، یکی از برگزارکنندگان این اردوگاه از کلیسای مانونیت در این باره با خبرنگاران صحبت کرده و گفت: دانش آموزان با کنجکاوی و روی گشاده، اشتیاق زیادی برای یادگیری مذاهب مختلف نشان می‌دهند و این مایه خرسندی است.

وی افزود: پسرم به مدت 3 سال در این اردوی تابستانی شرکت کرده و مشاهده پیشرفت‌ او جالب بوده ام. نخستین واکنش او در ملاقات با فردی با دین متفاوت، کنجکاوی می‌باشد.

یکی از فعالیت‌های این اردوی تابستانی بازدید از مسجد شهر لندن بوده است. شهین پردهان یکی از سرپرستان اعتقادی در این اردوگاه تابستانی، صبح‌ها را به آموزش اسلامی به دانش آموزان ادیان مختلف سپری کرده و پرسش‌های کنجکاوانه آن‌ها را پاسخ می‌گوید. وی در این باره می‌گوید: این شیوه‌ای عالی است تا کودکان آنچه را درباره ادیان نمی‌دانند بیاموزند.

دانا الحج السلام که 6 سال بیشتر ندارد، درباره تجربیاتش می‌گوید: من این اردوی تابستانی را بسیار دوست دارم. بهترین بخش آن بازی کردن و دوست پیدا کردن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha