شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مضامین دعای عرفه یکی از راه‌های خداشناسی است، گفت: راه‌های خداشناسی به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به روز عرفه و روز نیایش اظهار داشت: دعا، توسل و نیایش از مهم‌ترین عنصر در مکتب‌ها و ادیان الهی در جهت توجه خداوند متعال است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه روز عرفه یک روز مهم و حائز اهمیت است تصریح کرد: روز عرفه یک فرصت طلایی برای بخشش گناهان است.

وی با اشاره به اهمیت این روز در مکتب اسلام افزود: روز عرفه آن‌قدر اهمیت دارد که افرادی که در ماه مبارک رمضان آمرزیده نشده و مورد بخشش خداوند متعال قرار نگرفته‌اند می‌توانند در این روز با خواندن دعای عرفه و انجام اعمال آن در جهت کسب رضایت خداوند متعال تلاش و کوشش کنند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه مضامین دعای عرفه یکی از راه‌های خداشناسی است، خاطرنشان کرد: باید به معانی و تبیین فرازهای آموزنده دعای عرفه توجه ویژه‌ای شود.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان تصریح کرد: شناخت و بازگو کردن معانی و فرازهای دعای روز عرفه به اقشار مختلف جامعه و به‌ ویژه نوجوانان و جوانان یک امر و مسأله حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه دشمنان از وحدت، همبستگی و همدلی و همراهی مسلمانان هراس دارند، افزود: برگزاری متمرکز دعای روز عرفه و گسترش این‌گونه سنت‌های دینی - معنوی در مناسبت‌های دینی و اسلامی بیانگر وحدت و یکپارچگی و همدلی مؤمنان با یکدیگر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha