پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام مهدی نژاد

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه روز عرفه فرصت آشتی با خداست، گفت: عرفه سکوی پرواز به تعالی و کمال است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی مهدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به‌روز عرفه روز نیایش اظهار داشت: روز عرفه یک فرصت بی‌نظیری برای پاک‌سازی و زدودن گناهان بشر است و در روز عرفه انسان روحش از آلودگی‌ها پاک‌شده و به صفای باطن دست پیدا می‌کند و باید به‌روز عرفه به‌عنوان یک روز منبع تغذیه روحی و تقویت بعد معنوی نگاه کرد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: روز عرفه روز رهایی یافتن انسان از آتش دوزخ است و  فرصتی برای دعا، ذکر و تضرع در زند خداوند متعال و راز و نیاز است و روز عرفه فرصت آشتی با خداست.

وی افزود: فرصت عرفه، روزی برای دعا و درخواست رحمت و مغفرت از خداوندمتعال است و سرعت اجابت دعا در این روز از سایر روزهای سال بیشتر است و عرفه سکوی پروازی به سمت تعالی و کمال بشر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نژاد با بیان اینکه یکی از اعمالی که در روز عرفه نسبت به انجام آن تأکید ویژه شده است و مؤمنان باید اهتمام ویژه نسبت به اجرای آن داشته باشند، دعای پرفیض عرفه است، خاطرنشان کرد: قرائت دعای روح‌بخش و پرفیض عرفه باعث تزکیه و تهذیب نفس انسان و قرابت و نزدیکی هر چه بیشتر مؤمنان با خداوندمتعال می‌شود؛ درواقع دعای پرفیض عرفه صیقل‌بخش روح و روان انسان است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به اینکه روز عرفه روز پر کشیدن از زنجیر گناه به سمت آسمان رحمت و مغفرت است، گفت: جوانان و نوجوانان باید قدر این روز بزرگ و باعظمت و این ساعات باارزش را بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha