پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دعای عرفه

حوزه/ امام جمعه موقت کوهدشت و مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهرستان گفت: مومنان از احیاء و مناجات شب عرفه غافل نشوند

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تبریک اعیاد قربان و غدیر، عرفه را روز روشنایی دل و رازو نیاز با خدای متعال برشمرد و گفت: عرفه روزی خاص برای مناجات و خلوت دل با خداوند است که باید از لحظات این ایام نهایت بهره برداری معنوی را انجام داد.

وی با اشاره به این که در شب و روز عرفه درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است، افزود: در روایات در باب اهمیت و فضیلت شب و روز عرفه آمده  اگر کسی نتوانست اهمیت و فضیلت شب قدر را درک نماید، منتظر فرا رسیدن شب و روز عرفه باشد و همین روایات اوج فضیلت این دعا را صد چندان آشکارمی کند.

امام جمعه موقت کوهدشت و مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) با اشاره به این که هر سطری از دعای روحبخش عرفه راه محبت و انس و الفت با خدای مهربان را رقم می زند، افزود: دعای عرفه منسوب به حسین بن علی (ع) عمیق ترین عرفان ناب الهی و سلاحی در برابر دغدغه های جهان مادی است.

نتیجه تدبر در مضامین دعای عرفه

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به این که دعای عرفه حکایتی از سبک زندگی امام حسین (ع) است، اظهار داشت: تدبر در مضامین این دعا، روح و روان انسان را جلا می بخشد.

وی با بیان این که استفاده از لحظات معنوی شب و روز عرفه، فرصتی بی نظیر برای بهره گیری معنوی مومنین است، گفت: مومنان از احیاء و شب زنده داری شب عرفه غافل شوند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) کوهدشت با اشاره به این که عرفه فرصتی ویژه برای عاشقان و دلدادگان حضرت حق است، گفت: عرفه روز گستراندن سفره راز و نیاز و توبه برای شیفتگان حقیقت است.

حجت الاسلام سبحانی در پایان با اشاره به این که عرفه فرصتی کم نظیر برای توبه و استغفار به درگاه پروردگار است، گفت: با راز ونیاز خالصانه و توبه و استغفار می توان در تداوم معنویت جسم و روحمان قدم برداریم.              

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha