پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
تصاویر/دیدار اعضای هیئت مدیره فدراسیون غذایی کشور با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ مدیرعامل دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی گفت: ربا از بانک‌ها شروع شد ولی اکنون به دارایی و بیمه‌های اجتماعی سوق پیدا کرده است؛ خواهش می‌کنم برای توقف ربا و حذف جریمه در این بخش‌ها توصیه‌های لازم را مانند ربای بانکی بفرمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محسن نقاشی عصر امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره فدراسیون صنایع غذایی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: هدف اصلی فدراسیون صنایع غذایی بریدن دست واسطه‌ها است و بعد از دوره طولانی موفق شد مجوزت لازم را از انجمن کشاورزی بگیرد و به ثبت برسد.

وی بیان کرد: هدف ما ایجاد زنجیره مواد غذایی از مزرعه تا سفره خانوار ست که در این مجموعه هر دست‌اندرکار صنایع کشاورزی مانند تولید کننده و ماشین ساز حضور دارد و تلاش می‌کند که کشاورز بتواند به‌صورت مستقیم با کارخانه در ارتباط باشد.

مدیرعامل دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به بحث هلال و حرام بودن در صنایع غذایی گفت یکی از اهداف و دستورات کار فدراسیون رعایت شئون اسلامی صنایع غذایی است و خوشبختانه در کشورهای خارجی هم توانسته‌ایم حضور خوبی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: به‌عنوان نماینده حداقل 200 واحد تولیدکننده تشکر می‌کنم که همیشه در بحث ربای بانکی قدم برداشته‌اید و خوشبختانه درصد آن کاهش پیداکرده است.

نقاشی عنوان کرد: ربا از بانک‌ها شروع شد ولی اکنون به دارایی و بیمه‌های اجتماعی سوق پیدا کرده است؛ خواهش می‌کنم برای توقف ربا و حذف جریمه در این بخش‌ها توصیه‌های لازم را مانند ربای بانکی بفرمایید.

وی ادامه داد: هر واحد بانکی با توجه به مشکلات اقتصادی که دارد اگر چنانچه قادر به پرداخت به دارایی نباشد همان ربا تحت عنوان جریمه به آن تعلق می‌گیرید.

مدیرعامل دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی گفت: از سال 60 که اولین واحد صنایع غذایی را شروع کردم بسیاری از ماشین‌آلات از خارج وارد می‌شد ولی امروز بسیاری از ماشین‌آلات توسط مهندسین و کارگران ایرانی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان درخواست کرده‌ایم که شهر صنایع تبدیلی در جیرفت تشکیل شود افزود: جیرفت یکی از پایگاه‌های کشاورزی در کشور است ولی متأسفانه صنایع تبدیلی در آن وجود ندارد و بخش خصوصی می‌تواند بازوی خوبی برای دولت در این زمینه باشد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha