دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام مهدی مقری - بسیج طلاب سمنان

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان با تاکید بر این که عمل انقلابی و جهادی وظیفه امروز روحانیت است، گفت: روحانیت پاسدار حریم اسلام در برابر هجمه‌های فرهنگی هستند.

حجت‌الاسلام‌ مهدی مقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون به‌ واسطه اینکه نمادی از دین در جامعه هستند جایگاه و نقش بسیار بالایی را در جامعه دارند، اظهار داشت: طلاب و روحانیون به‌واسطه وظیفه ذاتی خود در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌اند و همواره در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و اصلاح سبک زندگی ایرانی – اسلامی تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان تصریح کرد: رسالت و وظیفه بزرگ، مهم و محوری روحانیت در جامعه امروز ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص)، نشر سبک و سیره زندگی شهیدان انقلاب اسلامی و تبیین و ترویج فرهنگ اسلامی و اصلاح سبک زندگی ایرانی – اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بسیج در جامعه، افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که آحاد مردم انقلابی و ولایتمدار را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت لوای خود قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ مقری با بیان اینکه روحانیت چه در عرصه جنگ‌های نظامی نظیر دفاع مقدس و چه در عرصه جنگ‌های فرهنگی همچون جنگ نرم، نقش خود را به‌ خوبی ایفا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حضور مؤثر طلاب و روحانیون در برنامه‌های فرهنگی بسیج اعم از اردوهای جهادی، حلقه‌های صالحین، طرح بوستان سلامت، راهیان نور و ... نشان‌دهنده عملکرد مطلوب طلاب و روحانیون در عرصه شجره طیبه بسیج است.

وی بیان کرد: روحانیت پاسدار حریم اسلام در برابر هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمنان، فرق و مذاهب انحرافی هستند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان با اشاره به صفات و خصوصیات لازم برای یک بسیجی، افزود: ولایتمداری، دشمن‌شناسی، انقلابی عمل کردن، بصیرت، آگاهی، نشاط اجتماعی، سبقت در کار خیر ازجمله خصوصیات لازم برای یک بسیجی فعال در جامعه است و از آنجایی‌که جریان بسیج امتداد حرکت فرهنگ ناب عاشورا در جامعه است؛ یک بسیجی باید ویژگی‌ها و خصوصیت‌های سربازان امام حسین (ع) را در خود ایجاد، رشد و تقویت بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha