جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از فعالیت ۳۰۰ روحانی فرهنگی در مدارس این استان برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دانش آموزان خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 300 روحانی فرهنگی و امام جماعت در مدارس این استان برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مبلغان خواهر و برادر در مدارس استان خراسان شمالی، علاوه بر اقامه نماز جماعت، مروج فعالیت‌های احکام،  آموزش احکام نماز، تبیین جایگاه مرجعیت و تقلید، جشن تکلیف و مشاوره‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانش آموزان نیز خواهند بود.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه اهمیت پرداختن به بحث نماز به‌خصوص در مدارس، از ضروریات جامعه امروز است، گفت: مدیران مدارس نیز باید در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند تا دانش آموزان برای اقامه نماز تشویق و ترغیب شوند.

وی درباره نقش تربیتی حضور ائمه جماعات در مدارس ادامه داد: اقامه نماز جماعت ظرفیت فرهنگی مهمی به شمار می‌رود و نقش تربیتی مهمی برای فرزندانمان دارد چراکه دانش آموزان علاوه بر اقامه نماز، از رفتار و منش ائمه جماعات نیز الگو می‌گیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تصریح کرد: ائمه جماعات نیز با شناخت کامل فضای آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک الگوی زمینی و دست‌یافتنی برای دانش آموزان به شمار خواهند رفت چرا که پیامبران و انبیای الهی نیز از میان انسان‌های روی زمین انتخاب شد تا بشر نیز او را الگوی زمینی خود بداند.

وی همچنین به بیان مشکلات ائمه جماعات مدارس و عدم تأمین اعتبار به‌منظور پرداخت هزینه ایاب و ذهاب آنان پرداخت و گفت: باید پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات مدارس استان در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه به‌ تازگی از وزیر آموزش‌ و پرورش تقاضای حل این مشکل را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم وزیر با دستورالعمل مناسبی برای پرداخت حق‌الزحمه ائمه جماعات و حل مشکلات مربوط به آنها گامی مؤثر راستای در کاهش دغدغه این قشر زحمت‌کش بردارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha