جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه-دبیر شورای عالی حوزه خراسان

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دوقطبی سازی جامعه را با چالش جدی مواجه می کند، اگفت: امروز نباید کسی گمان کند اکنون که رای آورده این ملاک واقعی او باشد و این رای آوری را بر مبنای حزبی نگری قرار دهد، بلکه باید بداند این انتخاب، آرای یک ملت ولایی و انقلابی است و اگر با ولایت زاویه پیدا کند، دیگر مورد حمایت مردم نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امروز در مراسمي به مناسبت  آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه تربت حیدریه در مسجد جامع این شهرگفت: هدف اصلی شجره طیبه شیعه و اسلام ناب محمدی(ص) گسترش عدالت مطلق در سراسر عالم با دو بال انتظار و شهادت است که با محوریت ظهور حضرت حجت(عج) و مکتب عاشورای حسینی همچنان به راه پر صلابت خود ادامه می دهد و هرگز شکارشدنی نیست.

وی با بیان این که در تورق تاریخ شیعه از هزار سال پیش تاکنون می بینید که در هر صفحه از آن خون شیعیان می درخشد، خاطر نشان کرد: این دلدادگی ها و رشادت ها از نهضت امام خمینی(ره) در سال ۴۲ تا دوران جنگ تحمیلی و اکنون در دفاع از عتبات عالیات همچنان در حال انتقال به نسل های آینده انقلاب اسلامی است.

علمای دین در طول تاریخ مانع تحریف احکام الهی اسلام شده اند

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حوزه های علمیه بیشترین نقش را در تبیین ارزش های الهی و انسانی در طول تاریخ داشته اند، به فعالیت علمای دین در تاریخ یک هزارساله حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: علمای دین از معارف و فقه اسلامی صیانت و از تحریف ساحت احکام الهی ممانعت کردند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: طلاب و روحانیون حوزه های علمیه شعله های ایمان را در دل مردم برافروخته و توجه ملت ها را به تعالیم ناب اسلام محمدی(ص) معطوف کردند.

وی از مبارزه با ستمگران و دشمنان اسلام و یاری رساندن به مظلومان به عنوان دو فعالیت دیگر حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: طلاب و روحانیون با مبارزه ظلم در گسترش معارف دین در بلاد اسلامی در همواره تاریخ نقش آفرین بودند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که علما با سیره و روش انبیا زندگی کردند و در نهایت انقلاب با عظمت اسلامی ایران را با رهبری یک عالم دینی و حوزوی به پیروزی رساندند، ابراز کرد: اکنون پرچمدار این انقلاب در سراسر جهان یک عالم برجسته و ولی فقیه دین شناس است.

حفظ آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی ضامن بقای آن است

امام جمعه موقت مشهد با تاکید بر اینکه حفظ آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی ضامن بقای آن است، افزود: طلاب و روحانیون حوزه های علمیه به عنوان سزاوارترین افراد باید آرمان های انقلاب را حفظ و تقویت کنند، زیرا حقیقت و روح انقلاب بر این اهداف استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری یک عالم فرهیخته به پیروزی رسیده و برای آن اصول و آرمان هایی تدوین و طراحی شده که حفظ این اهداف در انقلابی بودن و انقلابی زندگی کردن است و این بدان معناست که شناخت اصول انقلاب و زندگی کردن بر مبنای آن این اهداف را محقق می سازد.

وی یادآور شد: هنوز بر اساس این اهداف و آرمانها نتوانسته ایم آن طور که باید بدرخشیم، لذا باید توجه حوزه های علمیه بر اساس سیاست های مقام معظم رهبری، تقویت بیش از پیش حوزه های علمیه بر مبنای انقلابی گری باشد.

مبارزه با استکبار جهانی هدف تشکیلاتی انقلاب اسلامی است

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان به اهداف ۱۰ گانه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مبارزه با استکبار جهانی به عنوان اولین هدف تشکیلاتی انقلاب اسلامی بر پیشانی حرکت آن تا ظهور حضرت حجت(عج) نهادینه شده و این هدف گذاری ناشی از شناخت دقیق امام و رهبری از خوی استکباری و استعماری دشمنان اسلام است.

راهی برای تعامل، سازش و مذاکره با استکبار وجود ندارد

وی با طرح این پرسش که امروز چگونه می توان با خوی استکباری و استعماری دشمنی که دل در گرو از بین بردن اسلام دارد و همه همت و توان خود را در این راه قرار داده، سر میز مذاکره، تعامل و سازش نشست، گفت: این را یک عالم دین باید درک کند که با استکبار نمی توان تعامل کرد، زیرا آنها به کمتر از نابودی نظام اسلامی رضایت نمی دهند.

امام جمعه موقت مشهد تاکید کرد: هر کس که گمان کند می تواند با استکبار تعامل و سازش داشته باشد به یقین اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را نادیده گرفته و این غفلت ها ممکن است به حقیقت و روح انقلاب اسلامی آسیب جدی برساند.

راه پیش روی انقلاب، ایستادگی و مقاومت برابر دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: امروز انقلاب اسلامی بر سر دوراهی قرار گرفته که راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن ندارد؛ البته شاید این مقاومت ها هزینه بردار باشد همان گونه که هزینه های سنگینی نیز در گذشته و حال و آینده داده و خواهیم داد، اما سیر صعودی انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه حفظ اعتدال در مسیر «نه شرقی و نه غربی»، اصرار بر استقلال همه جانبه، پافشاری بر حفظ اصول دین، ایجاد وحدت ملت و امت های اسلامی و لزوم توجه به ملتهای مظلوم و ستم دیده را به عنوان بخشی دیگر از اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی برشمرد.

وی افزود: عزت بخشیدن به ملتهای اسلامی، ایجاد قسط و عدل در جامعه اسلامی، حمایت همه جانبه از محرومان و مظلومان و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی دیگر آرمانهای انقلاب اسلامی است که حوزه های علمیه علاوه بر حفظ و صیانت از آن، باید در راستای تحقق این اهداف و آرمان ها مجاهدت کنند.

دوقطبی سازی جامعه را با چالش جدی مواجه می کند

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دوقطبی سازی جامعه را با چالش جدی مواجه می کند، افزود: امروز نباید کسی گمان کند اکنون که رای آورده این ملاک واقعی او باشد و این رای آوری را بر مبنای حزبی نگری قرار دهد، بلکه باید بداند این انتخاب، آرای یک ملت ولایی و انقلابی است و اگر با ولایت زاویه پیدا کند، دیگر مورد حمایت مردم نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه ادامه داد: آرمان های مورد تاکید مقام معظم رهبری روح نظام و انقلاب اسلامی است که اگر باقی بماند انقلاب نیز استمرار دارد، اما اگر در میان ما رنگ باخت، تئوری اسلامی شاید باقی بماند، اما حقیقت انقلاب از بین می رود.

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: حضور ملت متدین، ولایی، ایثارگر و متحد در همه عرصه ها که تاکنون چیزی برای انقلاب کم نگذاشتند از مهمترین عوامل تضمین کننده بقای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با بیان این که بنای استکبار بر آن است تا قدرت نظام را گرفته و اسلام را به کلی نابود کند، گفت: در کشوری که نظام الهی بر آن حاکم نیست، هیچ گاه نمی توان مسلمان وار زندگی کرد، لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان هدیه و نعمت گرانبهای الهی است که در روز غدیر خم خداوند متعال وعده آن را داده بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha