جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غدیر

حوزه/ کارشناس مذهبی با بیان اینکه ولایت‌پذیری از مهم‌ترین آموزه‌های واقعه غدیر خم است، گفت: اسلامی که رسول خدا(ص) بر مردم عرضه داشت، در غدیر تکمیل شد.

حجت‌الاسلام دانشمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در روز 18 ذی‌ الحجه پیامبر (ص) رسالت خویش را به اتمام رساند و با معرفی علی (ع) به‌عنوان جانشین و وصی خویش، بزرگ‌ترین و دل‌انگیزترین هدیه آسمان امامت را به امت خویش ارزانی داشت

وی با بیان اینکه ولایت‌پذیری از مهم‌ترین آموزه‌های واقعه غدیر خم است، افزود: اسلامی که رسول خدا(ص) بر مردم عرضه داشت به‌ وسیله عید غدیر تکمیل شد

حجت‌الاسلام دانشمند بر لزوم معرفت یافتن به عظمت و شکوه این روز عظیم تأکید کرد و گفت: هدف از غدیر راهنمایی و هدایت مردم و همچنین صیانت و پاسداری از اسلام است و ولایت‌پذیری مهم‌ترین آموزه این واقعه عظیم تاریخی است

وی با بیان اینکه اگر ابلاغ ولایت و رهبری در واقعه غدیر از سوی پیامبر (ص) مطرح نمی‌شد، یکی از مهم‌ترین ارکان دین را از دست می‌دادیم، تصریح کرد: مهم‌ترین درس غدیر خم، ولایت‌پذیری و اطاعت از فرامین ولایت است و کسی که پیام غدیر را درک کرده است تنها در راه ولایت، که همان راه انبیا و دین خداست حرکت می‌کند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اهمیت بازخوانی خطبه پیامبر (ص) در واقعه غدیر خم، افزود: خطبه پیامبر در آن روز که به خطبه غدیر معروف است، در کتاب‌های شیعه و سنی مطرح‌شده و موجود است

وی ادامه داد: شیعیان باید به خطبه‌ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) در آن زمان در جمع مسلمانان خواندند اهمیت ویژه‌ای داده و آن را مورد بازخوانی و تحلیل قرار دهند.

حجت‌الاسلام دانشمند تصریح کرد: پیامبر(ص) از زمانی که گام در جایگاه نبوت می‌گذارد تا آخرین لحظه بر این امر تأکید دارد و همین سبب می‌شود که جایگاه و اهمیت ولایت را به‌خوبی درک کرد.

وی  با اشاره به ابعاد شخصیت والا و فضائل  امام علی(ع) اظهار داشت: باید با برگزاری آیین‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی، سیره امام علی(ع) بیش‌ازپیش برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام دانشمند در پایان با اشاره به مهم‌ترین آداب روز عید غدیر خاطرنشان کرد: مصافحه کردن و صله‌رحم ازجمله مهم‌ترین اعمال این روز است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha